Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘motoryzacja samochody’

Turystyka zagraniczna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W razić braku jakichkolwiek innych możliwości wydobycia ugrzęźniętego samochodu można spuścić z opon powietrze do połowy zalecanego ciśnienia. Wskutek tego zwiększy się powierzchnia nośna opony, a zmniejszy jednostkowy nacisk ciężaru samochodu. Przednie koła powinny być przy tym skierowane dokładnie do jazdy na wprost, aby nie powodowały dodatkowych oporów jazdy. W przypadku niezbyt głębokiego ugrzęźnięcia sposób jest dość skuteczny. Po przejechaniu piaszczystego odcinka drogi należy niezwłocznie dopompować opony do przepisowego ciśnienia, aby nie dopuścić do ich zniszczenia lub uszkodzenia. Jazda na bocznych drogach gruntowych wymaga zachowania wszelkich środków ostrożności, gdyż zakręty, skrzyżowania, poprzeczne wykopy lub inne przeszkody nie są sygnalizowane znakami drogowymi. Wszelkie przeszkody mogą wyłonić sie zupełnie niespodziewanie i trzeba mieć czas, aby w porę je zauważyć i ominąć lub zdążyć zahamować. Po wiosennych roztopach lub długotrwałych deszczach na drogach gruntowych tworzą się często rozległe kałuże. Przed wjechaniem do wody należy zawsze najpierw zbadać jej głębokość. Trzeba pamiętać, że w samochodach VW silnik jest nisko umieszczony i łatwo jest zalać świece zapłonowe. Do wody wjeżdża się na pierwszym lub drugim biegu z dość dużą prędkością obrotową, aby nawet w razie zalania jednej lub dwóch świec utrzymać pracę silnika na pozostałych cylindrach. Zbyt energiczne wjechanie do wody może wytworzyć falę, która nawet przy płytkiej wodzie grozi zachlapaniem silnika. Podczas przejeżdżania przez wodę nie należy przyspieszać i hamować. Grubość warstwy lodu trudno jest dokładnie ustalić, gdyż nie zawsze jest ona równomierna. Dlatego też jazdy po lodzie trzeba unikać. Samochód VW z pełnym obciążeniem może w zimie bezpiecznie przejechać po lodzie, którego warstwa jest nie cieńsza niż 150 mm. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w okresie wiosennym wytrzymałość lodu jest o połowę mniejsza i podana grubość warstwy nie zapewnia bezpiecznego przejazdu. [więcej w: motoryzacja samochody, mycie podjazdów, nauka jazdy Lublin ]

W ostatnich latach notuje się olbrzymi rozwój turystyki motorowej w całej Europie. Coraz więcej osób wyjeżdża z Polski na urlop własnym samochodem. Ta forma turystyki daje nie tylko dużo zadowolenia, ale umożliwia najlepsze zwiedzanie obcego kraju i jego zabytków. Często wycieczka do Bułgarii, Jugosławii lub krajów zachodnioeuropejskich obejmuje trasę o długości nie mniejszej niż 5000 km. W związku z tym przed wyjazdem konieczny jest dokładny przegląd techniczny samochodu i okresowa obsługa, jeżeli nawet wypadnie to przed planowanym terminem. Oprócz zmiany oleju i smarowania należy oczyścić filtry powietrza i paliwa oraz gaźnik. Szczególnie dokładnie sprawdzić układy kierowniczy i hamulcowy oraz stan ogumienia. W nienagannym stanie musi być też układ zapłonowy i oświetlenie samochodu.

Comments Off

Posts Tagged ‘motoryzacja samochody’

Turystyka zagraniczna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochód VW nie jest wprawdzie samochodem terenowym, niemniej jednak w razie konieczności można nim poruszać się nawet w bardzo niekorzystnych warunkach drogowych. Konieczne jest jednak zachowanie dużej ostrożności oraz znajomość przynajmniej podstawowych zasad techniki jazdy w różnych trudnych warunkach drogowych. Na przykład jazda na suchej i ubitej drodze gliniastej nie powoduje większych trudności. Najwygodniej jest jechać w płytkich koleinach pozostawionych przez samochody. Jeżeli jednak koleiny są głębokie, należy jechać obok kolein lub tak, aby prawa koleina znajdowała się między kołami. Nie należy również wjeżdżać w koleiny pozostawione przez wozy konne, gdyż odstęp między nimi jest mniejszy niż rozstaw kół samochodu. Bardzo trudna jest natomiast jazda na drodze gliniastej po deszczu. Rozmiękła glina zalepia rzeźbę bieżnika opon, wskutek czego zmniejsza się przyczepność kół do drogi. Jazda w takich warunkach niewiele różni się od jazdy na oblodzonej nawierzchni. Jest jednak trudniejsza, gdyż dodatkowo istnieje niebezpieczeństwo ugrzęźnięcia samochodu. Dlatego też w razie konieczności przebycia takiej drogi wskazane jest założenie opon terenowych na wszystkie koła lub łańcuchów przeciwślizgowych przynajmniej na tylne koła. Na śliskiej drodze gliniastej prędkość jazdy nie może przekraczać 30 km/h. Ruszanie z miejsca, rozpędzanie samochodu i hamowanie muszą być bardzo powolne. Nie wolno również wykonywać gwałtownych ruchów kołem kierownicy, gdyż może to spowodować zarzucenie samochodu. W przeciwieństwie do drogi gliniastej jazda na drodze piaszczystej po deszczu jest łatwiejsza. Koła toczą się wówczas zwykle po wierzchu i możliwa jest jazda nawet na trzecim biegu. Nie należy jednak również gwałtownie przyspieszać lub hamować, aby nie spowodować zagłębienia się kół. Bardzo trudna, a niekiedy w ogóle niemożliwa jest jazda po suchym sypkim piasku. Ponieważ trudno jest na odległość ocenić grubość warstwy sypkiego piasku, najlepiej jest wyjść z samochodu i przejść kilka kroków. Jeżeli warstwa sypkiego piasku jest na tyle głęboka, że trudno jest poruszać się, a piasek zasypuje obuwie, lepiej zrezygnować z przebycia takiego odcinka i szukać innej drogi. [więcej w: motoryzacja samochody, mycie podjazdów, nauka jazdy Lublin ]

Jeżeli piasek jest porośnięty trawą lub pod płytką wierzchnią warstwą znajduje się twarde podłoże, to taki odcinek można próbować przejechać rozpędem. Najlepiej jest zwykle jechać na drugim biegu z niewielką, lecz równomierną prędkością, bez zmiany biegów, zatrzymywania się, przyspieszenia lub hamowania.Gdyby jednak mimo wszelkich środków ostrożności nastąpił poślizg kół i wskutek tego zatrzymanie się samochodu, należy natychmiast wyłączyć sprzęgło, aby koła napędowe nie zagłębiały się jeszcze bardziej. Można następnie włączyć wsteczny bieg i spróbować na bardzo wolnych obrotach wyjechać do tyłu po własnych śladach, a następnie jeszcze raz do przodu. Jeżeli jednak koła znacznie zagłębiają się w piasku, najbardziej skuteczne będzie podkopanie piasku przed kołami tylnymi i przednimi, a następnie podłożenie gałęzi, kamieni lub wylanie kilku wiader wody w koleiny i pod koła.

Comments Off

« Previous Entries