Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘nauka jazdy Lublin’

Prądnica i regulator prądnicy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW wyposażone są w prądnice prądu stałego o mocy 180 W z samoczynnymi regulatorami. Stosowane są prądnice BOSCH LI/REG 180/2500 FL lub VW 111 903 021 F oraz regulatory BOSCH RS/TAA 180/6/4 lub VW 113 903 801 C. Przełożenie między wałem korbowym a prądnicą wynosi 1 : 1,8. Do sierpnia 1966 r. regulator był umieszczony bezpośrednio na pradnicy. Włączenie regulatora następowało przy 1800+1850 obr/min prądnicy BOSCH lub przy 1600 obr/min prądnicy VW. Prądnica dostarczała 180 W przy 1500 obr/min wału korbowego, co odpowiadało jeździe na IV biegu z prędkością ok. 50 km/h. Od sierpnia 1_966 zastosowano nową prądnicę BOSCH 131 903 021 ze zwiększoną Średnicą z 90 do 105 mm. Regulator prądnicy umieszczono z lewej strony pod tylnym siedzeniem. Włączenie regulatora następuje przy 1000+1050 obr/min prądnicy. Umożliwia to lepsze ładowanie akumulatora, szczególnie podczas krótkich jazd z niewielką prędkością po mieście. Prądnica i regulator nie wymagają żadnej obsługi ze strony użytkownika. Należy jedynie dbać o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był odpowiednio napięty. Sposób wymiany i napinania paska omówiono szczegółowo w rozdz_ 2.4. W obwód zacisków 15 i 61 regulatora włączona jest czerwona lampka kontrolna ładowania prądnicy. Podczas biegu jałowego silnika lampka świeci się. Po zwiększeniu prędkości obrotowej, a więc podczas jazdy, lampka powinna zgasnąć. Swiecenie się lampki podczas jazdy Świadczy o niedomaganiu prądnicy, regulatora lub o ślizganiu się paska klinowego. W razie uszkodzenia prądnicy lub regulatora należy zwrócić się do. specjalistycznego warsztatu elektrotechnicznego. Użytkownik powinien jedynie pamiętać, że szczotki w nowej prąd— nicy wystarczają na przebieg ok. 30 000 km. Natomiast szczotki dostarczane jako części zamienne Są bardziej miękkie i stan ich należy sprawdzić po .przebiegu 10 000 km od wymiany. W skład układu zapłonowego samochodów VW wchodzą: cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu z przerywaczem, regulatorem podciśnieniowym i kondensatorem, przewody wysokiego i niskiego napięcia, świece zapłonowe oraz źródło prądu (akumulator podczas rozruchu i prądnica podczas pracy silnika). Układ zapłonowy obejmuje dwa obwody: niskiego i wysokiego napięcia. W skład obwodu niskiego napięcia wchodzą: źródło prądu, wyłącznik zapłonu, przerywacz, kondensator oraz uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. W skład obwodu wysokiego napięcia wchodzą: uzwojenie wtórne cewki zapłonowej, palec rozdzielacza, kopułka rozdzielacza z końcówkami, przewód centralny, przewody wysokiego napięcia z końcówkami oraz Świece zapłonowe. [podobne: nauka jazdy Lublin, Logistyka transportu, transport maszyn ]

W starych modelach VW 1200 Standard wyłączniki zapłonu były wbudowane w dolnej części tablicy rozdzielczej. Wszystkie nowe modele samochodów VW mają wyłączniki zapłonu zespolone z blokadą kierownicy i są wbudowane w jej kolumnę. Kluczyk w wyłączniku może znajdować się w czterech położeniach:

— położenie 1 — zapłon wyłączony, kierownica zablokowana po wyjęciu kluczyka;

— położenie 2 — zapłon wyłączony, kierownica otwarta;

— położenie 3 — zapłon włączony;

— położenie 4 — rozrusznik włączony.

 

Comments Off

Posts Tagged ‘nauka jazdy Lublin’

Prądnica i regulator prądnicy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W razić braku jakichkolwiek innych możliwości wydobycia ugrzęźniętego samochodu można spuścić z opon powietrze do połowy zalecanego ciśnienia. Wskutek tego zwiększy się powierzchnia nośna opony, a zmniejszy jednostkowy nacisk ciężaru samochodu. Przednie koła powinny być przy tym skierowane dokładnie do jazdy na wprost, aby nie powodowały dodatkowych oporów jazdy. W przypadku niezbyt głębokiego ugrzęźnięcia sposób jest dość skuteczny. Po przejechaniu piaszczystego odcinka drogi należy niezwłocznie dopompować opony do przepisowego ciśnienia, aby nie dopuścić do ich zniszczenia lub uszkodzenia. Jazda na bocznych drogach gruntowych wymaga zachowania wszelkich środków ostrożności, gdyż zakręty, skrzyżowania, poprzeczne wykopy lub inne przeszkody nie są sygnalizowane znakami drogowymi. Wszelkie przeszkody mogą wyłonić sie zupełnie niespodziewanie i trzeba mieć czas, aby w porę je zauważyć i ominąć lub zdążyć zahamować. Po wiosennych roztopach lub długotrwałych deszczach na drogach gruntowych tworzą się często rozległe kałuże. Przed wjechaniem do wody należy zawsze najpierw zbadać jej głębokość. Trzeba pamiętać, że w samochodach VW silnik jest nisko umieszczony i łatwo jest zalać świece zapłonowe. Do wody wjeżdża się na pierwszym lub drugim biegu z dość dużą prędkością obrotową, aby nawet w razie zalania jednej lub dwóch świec utrzymać pracę silnika na pozostałych cylindrach. Zbyt energiczne wjechanie do wody może wytworzyć falę, która nawet przy płytkiej wodzie grozi zachlapaniem silnika. Podczas przejeżdżania przez wodę nie należy przyspieszać i hamować. Grubość warstwy lodu trudno jest dokładnie ustalić, gdyż nie zawsze jest ona równomierna. Dlatego też jazdy po lodzie trzeba unikać. Samochód VW z pełnym obciążeniem może w zimie bezpiecznie przejechać po lodzie, którego warstwa jest nie cieńsza niż 150 mm. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w okresie wiosennym wytrzymałość lodu jest o połowę mniejsza i podana grubość warstwy nie zapewnia bezpiecznego przejazdu. [więcej w: motoryzacja samochody, mycie podjazdów, nauka jazdy Lublin ]

W ostatnich latach notuje się olbrzymi rozwój turystyki motorowej w całej Europie. Coraz więcej osób wyjeżdża z Polski na urlop własnym samochodem. Ta forma turystyki daje nie tylko dużo zadowolenia, ale umożliwia najlepsze zwiedzanie obcego kraju i jego zabytków. Często wycieczka do Bułgarii, Jugosławii lub krajów zachodnioeuropejskich obejmuje trasę o długości nie mniejszej niż 5000 km. W związku z tym przed wyjazdem konieczny jest dokładny przegląd techniczny samochodu i okresowa obsługa, jeżeli nawet wypadnie to przed planowanym terminem. Oprócz zmiany oleju i smarowania należy oczyścić filtry powietrza i paliwa oraz gaźnik. Szczególnie dokładnie sprawdzić układy kierowniczy i hamulcowy oraz stan ogumienia. W nienagannym stanie musi być też układ zapłonowy i oświetlenie samochodu.

Comments Off

« Previous Entries