citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Posts Tagged ‘nauka jazdy szczecin’

Odpowietrzanie układu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jeżeli nic ma przyrządu do zdalnego sterowania pedałem hamulca, to odpowietrzanie muszą wykonywać dwie osoby, których jedna wykonuje czynnaści przy odpowietrzniku, a druga na jej znak naciska na pedał hamulca. Odpowietrzanie układu rozpoczyna się od prawego tylnego koła, przechodząc następnie do lewego tylnego, prawego przedniego i kończąc na lewym przednim. Kolejność poszczególnych czynności przy każdym kole jest następująca:

— nacisnąć szybko i energicznie na pedał hamulca aż do oporu i odkręcić kluczem 7 mm odpowietrznik 0 1/2+1 obrotu — płyn popłynie rurką z układu do naczynia,

— zakręcić odpowietrznik i powoli, płynnie zwolnić nacisk na pedał hamulca,

— czynności te powtarzać dotąd, aż z rurki przestaną uchodzić pęcherzyki powietrza,

— po kilku naciśnięicach pedału hamulca uzupełnić płyn w zbiorniczku Świeżym płynem, gdyż płyn wypompowany z układu zawiera niewidoczne pęcherzyki powietrza i może się nadawać do użytku po odstaniu przez kilka dni,

— po odpowietrzeniu zakręcić odpowietrznik przy naciśniętym pedale, zdjąć rurkę gumową, na jej miejsce założyć osłonę gumową i płynnie zwolnić nacisk na pedał. [podobne: nauka jazdy szczecin, escape room warszawa, wózki do sprzątania ]

O zapowietrzeniu hydraulicznego układu uruchamiającego Świadczy sprężynowanie pedału hamulca podczas hamowania. Przy pierwszym naciśnięciu pedał hamulca opada dość nisko. Dopiero po kilkakrotnym bezpośrednio następującym po sobie naciśnięciu na pedał ustawia się on wyżej (mniejszy luz) i stawia wyraźny opór.

W przypadku wymiany płynu hamulcowego w układzie na płyn o innym składzie oraz w razie zanieczyszczenia układu należy przemyć go w następujący sposób:

— zdjąć z odpowietrzników osłony gumowe, odkręcić odpowietrzniki wszystkich rozpieraczy i naciskając raz za razem na pedał hamulca wypompować z układu cały płyn,

— wlewając stopniowo do zbiorniczka spirytus denaturowany przepompowywać go do czasu, aż z odpowietrzników zacznie wypływać czysty spirytus, po czym przerwać dolewanie i wypompować cały spirytus z układu.

Od sierpnia 1967 r. samochody VW 1300 i VW 1500 są wyposażone w dwuobwodowe układy hamulcowe. Oddzielny układ obejmuje koła przednie i oddzielny koła tylne, a w związku z tym zastosowana jest podwójna pompa hamulcowa. Zmiana ta została podyktowana względami bezpieczeństwa, gdyż w razie uszkodzenia lub nieszczelności jednego układu niezależnie od niego działa drugi układ. Odpowietrzanie układu hamulcowego wykonuje się oddzielnie dla układu kół przednich i oddzielnie dla układu kół tylnych.

Comments Off

Posts Tagged ‘nauka jazdy szczecin’

Odpowietrzanie układu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Po zaciągnięciu dźwigni na drugą zapadkę okładziny powinny ocierać o bęben hamulcowy. Obracając koła należy sprawdzić, czy hamowanie jest równomierne. Po zaciągnięciu dźwigni hamulca na czwartą zapadkę docisk szczęk powinien być na tyle silny, aby nie można było obrócić kół rękami. Jeżeli regulacja jest prawidłowa, można dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i nasunąć gumową osłonę dźwigni hamulca. Od lutego 1965 r. w samochodach VW zastosowano jarzmo wyrówna wcze hamulca ręcznego.

Głównymi częściami tarczowych mechanizmów hamulcowych są tarcze i zaciski. Tarcza hamulca przymocowana jest do piasty koła. Hamowanie następuje wskutek docisku klocków hamulcowych do powierzchni bocznych obracającej się tarczy hamulca. Klocki hamulcowe obejmują niewielką powierzchnię tarczy hamulca. Pozostała powierzchnia tarczy jest odsłonięta, co zapewnia szybkie odprowadzanie ciepła. Dzięki temu możliwe jest częste hamowanie, nawet przy dużej prędkości samochodu. Poważną zaletą tarczowego mechanizmu hamulcowego jest małe opóźnienie Włączania ze względu na niewielkie (0,15 mm) luzy spoczynkowe klocków hamulcowych. Klocki hamulcowe odznaczają się dużą trwałością. Elementy cierne mają znaczną zdolność samooczyszczania się, w związku z czym hamulce nie są wrażliwe na zawilgocenie lub zanieczyszczenie powierzchni współpracujących ślizgowo. Oprócz tego tarczowe mechanizmy hamulcowe są samonastawne i w związku z tym nie wymagają regulacji. Wymienia się jedynie zużyte klocki hamulcowe. Do odpowietrzania hydraulicznego układu uruchamiającego hamulce potrzebny jest klucz płaski 7 mm, około 0,5 m rurki gumowej i czyste naczynie szklane. Płyn w zbiorniczku powinien być uzupełniony do wymaganego poziomu. Zdjąć gumową osłonę z odpowietrznika na rozpieraczu hydraulicznym i założyć na jej miejsce rurkę gumową. Czyste naczynie szklane napełnić do połowy takim samym płynem hamulcowym, jaki znajduje się w układzie i zanurzyć w nim drugi koniec rurki gumowej. [podobne: nauka jazdy szczecin, escape room warszawa, wózki do sprzątania ]

 

Comments Off

« Previous Entries