Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘przegląd techniczny’

Instalacja elektryczna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Instalacja elektryczna składa sie z sieci przewodów łączących poszczególne urządzenia elektryczne. Poszczególne obwody instalacji elektrycznej zabezpieczone są przed uszkodzeniem za pomocą bezpieczników topikowych. Skrzynka bezbieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą, z prawej strony kolumny kierownicy. Do sierpnia 1966 r. stosowano osiem bezpieczników. Jeden bezpiecznik 16 A zabezpiecza wycieraczkę, światła STOP, kierunkowskazy i sygnał dźwiękowy. Pozostałe bezpieczniki są 8 A. Od sierpnia 1966 r. stosuje się dziesięć bezpieczników 8 A. Oprócz tego w samochodzie wyposażonym w światła do jazdy wstecz znajduje się dodatkowy bezpiecznik umieszczony w przedziale silnika. W samochodzie VW Automatik w oprawce obok cewki zapłonowej znajduje się bezpiecznik zaworu sterującego. W razie przepalenia się bezpiecznika należy przede wszystkim znaleźć przyczynę zwarcia, usunąć ją, a dopiero później założyć nowy bezpiecznik. Poszukiwania ewentualnej usterki ułatwi schemat polączeń wyposażenia elektrycznego. Trzeba przy tym pamiętać, że nie wolno stosować jakiegokolwiek drutu lub folii do naprawy bezpieczników. Należy zakładać bezpieczniki wyłącznie oryginalne, które powinien mieć zawsze kierowca w samochodzie wśród najbardziej niezbędnych części zamiennych. [przypisy: wynajem aut dostawczych, wypożyczalnia samochodów dostawczych Warszawa, przegląd techniczny ]

Samochody VW mają samonośne nadwozie z blach tłoczonych. Od spodu nadwozie zamknięte jest płytą podłogową z centralnyom tunelem i w tylnej części szczątkową ramą podtrzymującą silnik oraz mechanizmy napędowe. Błotniki, zderzaki i progi połączone są z kadłubem nadwozia za pomocą śrub i nakrętek. Wszystkie samochody VW mają z przodu pojedyncze fotele, w których zarówno siedzenie, jak i oparcie może być ustawiane stosownie do wzrostu kierowcy lub pasażera. Po podniesieniu do góry dźwigni, która znajduje się z przodu po prawej stronie fotela, można fotel przesuwać do przodu lub do tyłu. Trzeba jednak zwracać uwagę na to, aby po opuszczeniu dźwigni zablokowała ona fotel w żądanym położeniu, co uniemożliwi samoczynne przesuwanie się fotela podczas jazdy. Pochylenie oparcia można regulować za pomocą uchwytu pokrętnego, umieszczonego z boku fotela. Oparcia samochodów VW 1300 i VW 1500 zabezpieczone są przed złożeniem się w przypadku gwałtownego hamowania. Odbezpieczenie w celu złożenia oparcia następuje przez przesunięcie do góry gałką, wbudowanej boczną Ściankę oparcia. Ze względu na bezpieczeństwo jadących korbka stalowego dachu odsuwanego musi zawsze znajdować się we wnęce uchwytu. W celu zamknięcia dachu należy kręcić korbką najpierw do oporu, a następnie w odwrotną stronę o tyle, aby można było korbkę wprowadzić do wnęki uchwytu. Osłony przeciwsłoneczne mogą być wyjęte z gniazd umieszczonych obok lusterka wstecznego i przesunięte aż do okien bocznych, jeżeli słońce świeci z boku. Model VW 1200 ma tylko jedną osłonę przeciwsłoneczną, umieszczoną nad miejscem kierowcy. Lusterko wsteczne jest umocowane przegubowo i można je tak ustawiać, aby kierowca z każdej pozycji wygodnie obserwował drogę za samochodem.

Comments Off

Posts Tagged ‘przegląd techniczny’

Instalacja elektryczna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Po naciśnięciu na przycisk prąd dopływa do elektromagnesu, który jest sprzężony z przerywaczem, i wprawia w drgania membranę. Prąd doprowadzany jest przewodem, znajdującym się w rurze kolumny kierownicy, do węglowych styków ślizgowych w piaście koła kierownicy. W samochodach o podwoziach od nr 2 533 000 (połowa 1959 r.) do nr 4 010 095 (połowa 1961 r.) może się zdarzyć, że sygnał zacznie działać, gdy jednym kluczykiem włączy się rozrusznik, a drugi kluczyk (połączony metalowym kółkiem wisiorka) dotknie do kolumny kierownicy. Zaleca się w takim przypadku przewód z zacisku przełączyć do zacisku, jak jest w późniejszych modelach. Jednocześnie należy wymienić bezpiecznik 8 A w odgałęzieniu zacisku na bezpiecznik 16 A. Od podwozia nr 4 010 095 (połowa 1961 r.) połączenie zasilania tak zmieniono, że sygnał może działać dopiero po włączeniu zapłonu. Jeżeli sygnał działa bez przerwy, należy wyjąć bezpiecznik, a następnie odłączyć pod błotnikiem przewód doprowadzający prąd do sygnału. Przed ruszeniem w dalszą drogę trzeba założyć z powrotem bezpiecznik. Gdy sygnał działa nieprawidłowo, trzeba najpierw sprawdzić, czy nie ma usterki w zasilaniu przed bezpiecznikiem, a następnie na odcinku między bezpiecznikiem a sygnałem. Przyczyną mogą być zwarcia, silnie skorodowane zaciski lub zanieczyszczone węglowe styki Ślizgowe. Aby wymienić styki, trzeba zdjąć półpierścień lub przycisk płytkowy. Niekiedy trzeba wyregulować odstęp styków przerywacza sygnału. Jeżeli jednak przez pokręcanie Śruby regulacyjnej nie uzyskuje się czystego tonu, sygnał trzeba wymienić. W celu zdjęcia sygnału trzeba odkręcić nakrętkę wspornika kluczem płaskim 13 mm. [przypisy: wynajem aut dostawczych, wypożyczalnia samochodów dostawczych Warszawa, przegląd techniczny ]

Po przebiegu każdych 10 000 km, a także po wypadku, wskutek którego mogła być zmieniona pozycja reflektorów, należy sprawdzić ustawienie świateł drogowych i mijania. Do dokładnego ustawiania świateł służą specjalne przyrządy optyczne w stacjach obsługi. Jednak z dostateczną dokładnością może to również zrobić sam użytkownik samochodu. Do regulacji reflektorów samochód z prawidłowo napompowanym ogumieniem należy ustawić Wieczorem na równej poziomej płaszczyźnie w odległości 5 m od jasnej ściany lub rozpiętego na ścianie ekranu kontrolnego. Na ekranie należy wykreślić dwa krzyże i połączyć je linią poziomą, jak na rysunku 2.107. Podczas sprawdzania i regulacji Świateł tylne siedzenie samochodu powinno być obciążone ciężarem 70 kG (lub jednym pasażerem). Swiatła drogowe ustawione są prawidłowo, gdy Środek snopu światła pada dokładnie na środek krzyża na ekranie. Swiatła mijania są asymetryczne, w związku z czym ustawienie ich jest prawidłowe, gdy granica Światła i cienia biegnie od lewego krzyża w lewo wzdłuż linii łączącej oba krzyże, a w prawo przebiega skośnie do góry.

Comments Off

« Previous Entries