citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Posts Tagged ‘regeneracja przekładni kierowniczych’

Aparaty zapłonowe

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Do grudnia 1953 r. rozdzielacze zapłonu były wyposażone w odśrodkowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od stycznia 1954 r. do lipca 1960 r. aparaty zapłonowe miały odśrodkowe i podciśnieniowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od sierpnia 1960 r. aparaty zapło— nowe mają tylko regulatory podciśnieniowe. Od sierpnia 1967 r. zastosowano w samochodach VW Automatik regulatory odśrodkowe i podciśnieniowe, a do sierpnia 1970 r. we wszystkich samochodach VW podwójne regulatory podciśnieniowe. Aparat zapłonowy nie ma więc w większości samochodów odśrodkowego regulatora wyprzedzenia zaplonu, ma tylko podciśnieniowy regulator wyprzedzania zapłonu. Sposób sprawdzania ustawienia w momentu zapłonu próbnikiem z lampka niem kanału podciśnienia gaźniku, należy sprawdzić pracę silnika przy różnych prędkościach obrotowych, za pomocą zestawu diagnostycznego wyposażonego w lampę stroboskopową.

W celu prowizorycznego sprawdzenia regulatora podciśnieniowego należy zdjąć kopułkę i palec rozdzielacza, a następnie po odłączeniu przewodu regulatora od gaźnika zasysać ustami powietrze przez rurkę i obserwować, czy podstawa przerywacza zmienia swe położenie. Jeżeli podstawa przerywacza nie zmienia swego położenia, świadczy to o uszkodzeniu regulatora. Jeżeli świece zapłonowe pracują prawidłowo, wytwórnia zaleca ich wykręcenie, oczyszczenie i regulację odstępu między elektrodami po przebiegu 10 000 km. Po przebiegu 20 000 km zaleca się świece wymienić na nowe (generalne zalecenie Wytwórni VW od grudnia 1965 r.). [przypisy: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ] Należy stosować świece BOSCH W 145 Tl lub BERU 145114. Odstęp między elektrodami świecy powinien wynosić mm. Dawniej zalecana była wartość’ cieplna 175 i zmniejszanie odległości między elektrodami do 0,5 mm w czasie mrozów. Odstęp między elektrodami należy sprawdzać szczelinomierzem drucikowym. Do czyszczenia świec używać drewienka i specjalnej drucianej szczotki. Piaskowanie świec nie jest zalecane ze względu na możliwość uszkodzenia porcelanki. W silnikach VW jest dość trudny dostęp do świec zapłonowych. Dlatego też w wyposażeniu każdego samochodu VW znajduje się specjalny klucz nasadowy do świec. Wewnątrz klucza zawulkanizowana jest stożkowa tulejka gumowa, która utrzymuje świecę za porcelankę. Na podstawie wyglądu świecy można wnioskować o prawidłowości pracy silnika i o prawidłowości doboru świecy, stosuje się bowiem niekiedy zmianę wartości cieplnej Świec (np. do długotrwałej jazdy rajdowej świece o wyższej wartości cieplnej, a w znacznie zużytym silniku przed naprawą główną świece o niższej płonowej wartości cieplnej).

 

Comments Off

Posts Tagged ‘regeneracja przekładni kierowniczych’

Aparaty zapłonowe

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Do silników 34 KM stosowane są rozdzielacze zapłonu BOSCH Z V/JU 4 R 3 lub VW 211 905 205 L. Do silników 40 i 44 KM rozdzielacze BOSCH 113 905 205 K lub VW 113 905 205 L, a od sierpnia 1968 113 905 205. Wytwórnia VW przewiduje po 10 000 km przebiegu czyszczenie styków przerywacza, regulację ich odstępu, smarowania wałka lacza i krzywki przerywacza oraz ustawienie momentu zapłonu, natomiast po 20 000 km wymianę styków przerywacza, sprawdzenie kąta zwarcia i momentu zapłonu. Zakopcone lub nieznacznie nadpalone styki można wyrównać specjalnym pilnikiem jedwabnikiem. Jeżeli jednak wżery są głębokie, przerywacz należy wymienić. Odstęp między stykami (w chwili największego odchylenia styku ruchomego) powinien wynosić 0,4 mm. Odstęp sprawdza się szczelinomierzem listkowym. Styczki obu styków powinny być idealnie gładkie i przylegać do siebie na całej płaszczyźnie. Dlatego też w celu prawidłowego wyrównania, dotarcia i wygładzenia styczek obu styków zaleca się styki wyjąć z rozdzielacza. Bez wyjęcia styków prawidłowe i dokładne wykonanie tej czynności nie jest możliwe. Jeżeli odstęp jest nieprawidłowy, należy go wyregulować. W tym celu wkrętakiem luzuje się wkręt styku nieruchomego, ustawia się styk nieruchomy w odpowiednim odstępie od styku ruchomego i dokręca wkręt. Sposób sprawdzania odstępów styków przerywacza i ewentualnie wyregulować moment zapłonu. W celu wyregulowania momentu zapłonu należy zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego, po czym obracać zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara kołem pasowym prądnicy do chwili, gdy prawy znak na kole pasowym wału korbowego pokryje się z linią podziału kadłuba silnika, a palec rozdzielacza znajdzie się przy znaku 1 na obudowie aparatu zapłonowego. Wówczas tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu ZZ podczas suwu sprężania. [przypisy: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ] Kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi w silnikach 30 KM — 7,5 0 , w silnikach 34 KM produkowanych do lipca 1965 r. — 10 0 , we wszystkich silnikach od sierpnia 1965 r. — 7,5 0 , z wyjątkiem silnika samochodu VW 1500 Automatik z rozdzielaczem 113 905 205 AA, dla którego kąt wyprzedzenia zapłonu równy jest 0 0 oraz silników produkowanych od sierpnia 1970 r. Następnie należy sprawdzić i ewentualnie skorygować ustawienie momentu zapłonu. Do sprawdzania służy próbnik z lampką, którego jeden zacisk łączy się z końcówką cewki zapłonowej, a drugi z masą. Śrubę ustalającą położenie aparatu zapłonowego należy zluzować kluczem 10 mm, a zapłon włączyć. Następnie powoli obracać wskazówek zegara, do chwili zwarcia się styków przerywacza, po czym nieco cofnąć aparat zapłonowy do pozycji, w której styki będą rozwarte i lampka próbnika za— pali się. W takim położeniu należy dokręcić: śrubę ustalającą położenie aparatu zapłonowego, po czym założyć kopułkę.

Comments Off

« Previous Entries