Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘szyny prądowe’

Układ kierowniczy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Układ kierowniczy samochodów VVV składa się z mechanizmu kierowniczego i mechanizmu zwrotniczego. Mechanizm kierowniczy składa się z koła kierownicy, wału kierownicy, przekładni kierowniczej i ramienia kierowniczego. Mechanizm zwrotniczy, składający się z poprzecznych drążków kierowniczych, służy do skręcania kół kierowanych odpowiednio do przekazywanych na niego przez mechanizm kierowniczy ruchów koła kierownicy. Elementy mechanizmu zwrotniczego są ze sobą połączone za pomocą przegubów kulistych, co umożliwia zmianę ich wzajemnego położenia. Drążki kierownicze wykonane z rur stalowych zakończone są końcówkami Stanowiącymi obsadę przegubu. Układ kierowniczy dodatkowo wyposażony jest w hydrauliczny amortyzator wstrząsów. Od sierpnia 1965 r.  boczne skręty kół ograniczono przez zderzak przyspawany do przedniej osi i wyposażony w Śruby regulacyjne, współpracujące z dodatkową dźwignią kierownicy. Sworznie poprzecznych drążków kierowniczych zabezpieczono specjalnymi nakładkami uszczelniającymi. Od sierpnia 1967 r. zastosowano teleskopową kolumnę kierownicy, skracającą się w przypadku uderzenia. Przekładnia kierownicza składa się ze ślimaka globoidalnego z rolką. [hasła pokrewne: szyny prądowe, podnośniki towarowe, Automatyka przemysłowa ] W modelu VW 1200 przełożenie przekładni wynosi 14,34 (do lipca 1961 r. — 14,15), a zakres przekręcania koła kierownicy 2,4 obrotu. W modelach VW 1300 i VW 1500 przełożenie przekładni wynosi 15, a zakres przekręcania koła kierownicy wynosi 2,7 obrotu. Najmniejszy promień zawracania wynosi 5,5 m. W samochodach wyprodukowanych przed sierpniem 1964 r. co 10 000 km należy sprawdzać poziom oleju w przekładni kierowniczej i w przypadku stwierdzenia nieszczelności uzupełnić go. Wymiany oleju Wytwórnia nie przewiduje. Do przekładni kierowniczej, bez względu na porę roku, stosuje olej hipoidalny o lepkości SAE 90 (krajowy odpowiednik — Hipol 15) w ilości 0,125 | (w samochodach prod. do sierpnia 1961 r.) oraz 0,15 1 w nowszych. W celu sprawdzenia poziomu oleju w przekładni kierowniczej należy wyjąć koło zapasowe. Wówczas przez okienko w blaszanej osłonie można wykręcić kluczem 8 mm korek zamykający wlew. Olej powinien sięgać do dolnej krawędzi gwintowanego otworu. Dolewać można wyłącznie olej tego samego gatunku, jaki znajduje się w przekładni. W tych samych okresach należy sprawdzać luz na kole kierownicy. Gdy przednie koła ustawione są do jazdy na wprost, koło kierownicy powinno mieć ruch jałowy około 10 mm. Przekładnia kierownicza nie może być spasowana zbyt ciasno, gdyż utrudniałoby to prowadzenie samochodu i uniemożliwiało swobodny powrót koła kierownicy po przejechaniu zakrętu. Dlatego też regulacja przekładni kierowniczej może być przeprowadzana wyłącznie w stacji obsługi.

Comments Off

Posts Tagged ‘szyny prądowe’

Układ kierowniczy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Pierwszy samochód z silnikiem spalinowym zbudowano około roku 1863, a więc przeszło sto lat temu. Konstrukcje pierwszych samochodów były podobne do powozów konnych. Ale nawet najprostsze samochody nie były budowane przez jednego konstruktora lub mechanika. Konstruktorzy zamawiali np. resory u kowala, części silnika u ślusarza, nadwozie u stolarza, koła u kołodzieja itp. Następnie sam konstruktor pracował przy budowie pojazdu, ulepszał, przerabiał mechanizmy i po kilku miesiącach samochód był gotowy. Gromadzone przez okres stu lat doświadczenia umożliwiły opracowanie konstrukcji współczesnego samochodu. Używany dzisiaj samochód składa się z kilku tysięcy części, których wytwarzanie jest często bardzo skomplikowane. Aby samochód był tani, jego produkcja musi być zautomatyzowana, a organizacja techniki wytwarzania musi zapewniać wysoką wydajność pracy. Wyprodukowanie samochodu w nowoczesnej fabryce trwa dzisiaj kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin. W nowoczesnej fabryce samochodów zatrudnionych jest kilkanaście tysięcy pracowników różnych specjalności. którzy wytwarzają po 4 tysiące, a nawet więcej, samochodów dziennie. Ale nawet największa i doskonale zorganizowana fabryka samochodów nie wytwarza wszystkich podzespołów, zespołów, części i materiałów potrzebnych do wyprodukowania samochodu. Z wytwórnią samochodów współpracuje więc kilkanaście innych zakładów. Fabryka zużywa także do uruchamiania maszyn i obrabiarek energię elektryczną i paliwa. [podobne: siłowniki hydrauliczne, szyny prądowe, wynajem autokarów Warszawa ]

Oto niektóre z zakładów współpracujących z fabryką samochodów:

— huta stali dostarcza blachę stalową tłoczną na nadwozia i części podwozia, stal na resory i sprężyny, stal na kola zębate, gotowe odkuwki wałów i osi, śruby, nakrętki, nity itp.;

— huta metali kolorowych dostarcza blachę mosiężną na chłodnice, mosiądź na części do silnika, miedź na przewody elektryczne;

— huta aluminium dostarcza aluminium na odlewy części silnika i obudowy skrzynki biegów, aluminium na klamki i listwy ozdobne;

— fabryka wyrobów gumowych dostarcza gotowe opony, uszczelki gumowe, rury gumowe do układu chłodzenia, paski klinowe prądnicy, poduszki z gumy piankowej na siedzenia i oparcia;

— fabryka wyrobów z tworzyw sztucznych dostarcza pokrycia tapicerskie, okładziny szczęk hamulcowych, osłony lamp pozycyjnych, części tablicy rozdzielczej i koła kierownicy, izolatory i obudowy do urządzeń elektrycznych itp.;

— huta szkła dostarcza szyby nadwozia, osłony reflektorów, szkła wskaźników tablicy rozdzielczej itp.;

— zakłady wytwórcze urządzeń elektrycznych dostarczają prądnice, rozruszniki, silniki elektryczne, cewki zapłonowe, świece zapłonowe, akumulatory, żarówki, wskaźniki tablicy rozdzielczej, przewody elektryczne itp.;

— fabryka łożysk tocznych dostarcza różne łożyska toczne, których w każdym samochodzie jest około 20;

— fabryki farb i lakierów dostarczają lakiery ochronne do malowania podwozia, emalie nitrocelulozowe do malowania nadwozia, kleje i masy uszczelniające.

Comments Off