Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘teflon uszczelki’

Jazda w trudnych warunkach drogowych i atmosferycznych

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW, jak wszystkie samochody turystyczne, przeznaczone są do jazdy na drogach o utwardzonej nawierzchni. Niekiedy jednak konieczne jest przejechanie odcinka drogi gruntowej, leśnej, piaszczystej, pokrytej śniegiem lub zalanej wodą, We wszystkich tych przypadkach mogą się przydać pewne wskazówki praktyczne. Wbrew pozorom samochody VW zupełnie dobrze sprawują się nawet na złych drogach terenowych. Prześwit 150 mm okazuje się na ogół dostateczny do jazdy nawet w koleinach. Dość duży moment obrotowy silnika oraz możliwość jazdy na I biegu z bardzo małą prędkością pozwalają niekiedy przebyć odcinki bardzo trudnej drogi. Nie są to jednak samochody terenowe i dlatego trzeba pamiętać, że jazda w ciężkich warunkach drogowych powoduje zwiększone zużycie mechanizmów i ogumienia samochodu. Mając możliwość wyboru zawsze drogę o lepszej nawierzchni, niż krótszą Dlatego też w przypadku dobrej widoczności i wolnej drogi należy rozpędzić samochód przed wzniesieniem. Umożliwi to pokonanie początkowego odcinka wzniesienia kosztem nagromadzonej energii kineycznej. Natomiast na samym wzniesieniu zwiększenie prędkości jest; niecelowe. Należy starać się jedynie utrzymać osiągniętą prędkość. [patrz też: teflon uszczelki, wózki transportowe, wynajem kontenerów ]

Zwiększanie prędkości jazdy przed wzniesieniem jest mniej niebezpieczne niż podczas jazdy na płaskim odcinku, gdyż droga hamowania na wzniesieniu jest znacznie krótsza. Trzeba starać się, aby wzniesienie pokonać na możliwie wysokim biegu. Przełączania biegu na wzniesieniu jest niewskazane gdyż podczas tego manewru prędkość samochodu znacznie zmniejsza się. Jeżeli nawierzchnia jest śliska, podczas zmiany biegu może nastąpić ślizganie się kół napędowych. Utrudni to pokonanie wzniesienia, a w niektórych przypadkach w ogóle uniemożliwi, gdy współczynnik tarcia jest bardzo mały (oblodzona nawierzchnia). Wówczas konieczne jest zjeżdżanie ze wzniesienia na wstecznym biegu lub podsypywanie Piasku pod koła, Jedno i drugie jest kłopotliwe i stwarza dodatkowe niebezpieczeństwa. Dlatego też w takich warunkach należy dążyć do utrzymania stałej prędkości samochodu, a w końcowej części wzniesienia nawet do zmniejszenia jej przez powolne przymykanie przepustnicy pedałem przyspieszenia. Zbliżając się do wierzchołka wzniesienia trzeba zachować szczególną ostrożność, gdyż po drugiej (niewidocznej) stronie wzniesienia może być ostry spadek lub zakręt, roboty drogowe, stojące samochody lub inne przeszkody. Zbliżając się do wierzchołka wzniesienia trzeba utrzymywać taką prędkość, aby można było zatrzymać samochód w zasięgu widoczności. Podczas przejeżdżania przez wierzchołek wzniesienia na samochód działa siła odśrodkowa, dążąc do uniesienia go do góry. Na wierzchołku o promieniu 60 m przy prędkości 50 km/h siła odśrodkowa zmniejsza niemal o połowę ciężaru samochodu nacisk kół na jezdnię.

Comments Off

Posts Tagged ‘teflon uszczelki’

Jazda w trudnych warunkach drogowych i atmosferycznych

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jazda w wielkomiejskim ruchu ulicznym wymaga od kierowcy szczególnej koncentracji uwagi i szybkiego refleksu. Biorąc pod uwagę, że samochód jadący z szybkością 40 km/h przebywa w ciągu jednej sekundy jedenaście metrów, kierowca nieraz musi podjąć decyzję dosłownie w ułamku sekundy. Dlatego też jadąc w nieznanym mieście i przy dużym nasileniu ruchu należy jechać możliwie wolno, aby móc obserwować znaki drogowe, sygnalizację Świetlną i jednocześnie zdążyć z dostatecznym wyprzedzeniem zasygnalizować manewr zmiany kierunku ruchu. Ruszanie spod krawężnika, wyprzedzanie, skręcanie lub zawracanie wszystkie te manewry wymagają przemieszczania pojazdu z jednego pasma ruchu na drugie, o czym trzeba zawczasu sygnalizować innym użytkownikom drogi. Nie- wolno zmieniać kierunku ruchu natychmiast po włączeniu kierunkowskazu, bez uprzedniego sprawdzenia, czy manewr ten nikomu nie zagraża i nie zmusza do gwałtownego hamowania. Szczególną ostrożność należy zachować dojeżdżając do przejść dla pieszych, przystanków tramwajowych lub autobusowych i skrzyżowań. Unikać gwałtownego hamowania bez uzasadnionej przyczyny, gdyż jadący z tyłu samochód może nie zdążyć zahamować. [patrz też: teflon uszczelki, wózki transportowe, wynajem kontenerów ]

W miarę wzrostu liczby pojazdów, w dużych miastach coraz większy problem stanowi zaparkowanie samochodu. Jeżeli luka między dwoma stojącymi samochodami jest niewiele większa niż długość VW, to zaparkować samochód można tylko w następujący sposób. Kolejność manewrów przy tym powinna być następująca. Stanąć równolegle i możliwie najbliżej samochodu stojącego z przodu. Skręcić koła w prawo, włączyć wsteczny bieg i powoli cofać się do tyłu aż do zrównania się prawego przedniego błotnika swego samochodu z lewym tylnym błotnikiem samochodu stojącego z przodu. Skręcić koła w lewo i cofnąć samochód maksymalnie do tyłu. Jeżeli nie udało się ustawić go dostatecznie blisko krawężnika, skręcić lekko koła w prawo i podjechać do przodu. Należy przy tym pozostawić za sobą dostateczną ilość miejsca, aby samochód zaparkowany z tyłu mógł swobodnie wyjechać. Podczas manewrowania trzeba uważać, aby nie uszkodzić zaparkowanych samochodów, a dojeżdżając do krawężnika nie ocierać boków opon i obrzeży tarcz kół.

Comments Off

« Previous Entries