Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘transport maszyn’

Prądnica i regulator prądnicy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW wyposażone są w prądnice prądu stałego o mocy 180 W z samoczynnymi regulatorami. Stosowane są prądnice BOSCH LI/REG 180/2500 FL lub VW 111 903 021 F oraz regulatory BOSCH RS/TAA 180/6/4 lub VW 113 903 801 C. Przełożenie między wałem korbowym a prądnicą wynosi 1 : 1,8. Do sierpnia 1966 r. regulator był umieszczony bezpośrednio na pradnicy. Włączenie regulatora następowało przy 1800+1850 obr/min prądnicy BOSCH lub przy 1600 obr/min prądnicy VW. Prądnica dostarczała 180 W przy 1500 obr/min wału korbowego, co odpowiadało jeździe na IV biegu z prędkością ok. 50 km/h. Od sierpnia 1_966 zastosowano nową prądnicę BOSCH 131 903 021 ze zwiększoną Średnicą z 90 do 105 mm. Regulator prądnicy umieszczono z lewej strony pod tylnym siedzeniem. Włączenie regulatora następuje przy 1000+1050 obr/min prądnicy. Umożliwia to lepsze ładowanie akumulatora, szczególnie podczas krótkich jazd z niewielką prędkością po mieście. Prądnica i regulator nie wymagają żadnej obsługi ze strony użytkownika. Należy jedynie dbać o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był odpowiednio napięty. Sposób wymiany i napinania paska omówiono szczegółowo w rozdz_ 2.4. W obwód zacisków 15 i 61 regulatora włączona jest czerwona lampka kontrolna ładowania prądnicy. Podczas biegu jałowego silnika lampka świeci się. Po zwiększeniu prędkości obrotowej, a więc podczas jazdy, lampka powinna zgasnąć. Swiecenie się lampki podczas jazdy Świadczy o niedomaganiu prądnicy, regulatora lub o ślizganiu się paska klinowego. W razie uszkodzenia prądnicy lub regulatora należy zwrócić się do. specjalistycznego warsztatu elektrotechnicznego. Użytkownik powinien jedynie pamiętać, że szczotki w nowej prąd— nicy wystarczają na przebieg ok. 30 000 km. Natomiast szczotki dostarczane jako części zamienne Są bardziej miękkie i stan ich należy sprawdzić po .przebiegu 10 000 km od wymiany. W skład układu zapłonowego samochodów VW wchodzą: cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu z przerywaczem, regulatorem podciśnieniowym i kondensatorem, przewody wysokiego i niskiego napięcia, świece zapłonowe oraz źródło prądu (akumulator podczas rozruchu i prądnica podczas pracy silnika). Układ zapłonowy obejmuje dwa obwody: niskiego i wysokiego napięcia. W skład obwodu niskiego napięcia wchodzą: źródło prądu, wyłącznik zapłonu, przerywacz, kondensator oraz uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. W skład obwodu wysokiego napięcia wchodzą: uzwojenie wtórne cewki zapłonowej, palec rozdzielacza, kopułka rozdzielacza z końcówkami, przewód centralny, przewody wysokiego napięcia z końcówkami oraz Świece zapłonowe. [podobne: nauka jazdy Lublin, Logistyka transportu, transport maszyn ]

W starych modelach VW 1200 Standard wyłączniki zapłonu były wbudowane w dolnej części tablicy rozdzielczej. Wszystkie nowe modele samochodów VW mają wyłączniki zapłonu zespolone z blokadą kierownicy i są wbudowane w jej kolumnę. Kluczyk w wyłączniku może znajdować się w czterech położeniach:

— położenie 1 — zapłon wyłączony, kierownica zablokowana po wyjęciu kluczyka;

— położenie 2 — zapłon wyłączony, kierownica otwarta;

— położenie 3 — zapłon włączony;

— położenie 4 — rozrusznik włączony.

 

Comments Off

Posts Tagged ‘transport maszyn’

Prądnica i regulator prądnicy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jeżeli oględziny zewnętrzne i próba drogowa nie wykazały zasadniczych wad samochodu, można uznać wynik badań za pozytywny. Pozostaje jeszcze jednak ustalenie rzeczywistej wartości, czyli ceny.Ze względu na swą trwałość i niezawodność w różnych warunkach atmosferycznych i klimatycznych samochody były w Polsce bardzo drogie, nawet po kilkuletniej eksploatacji. Obecnie w związku z postępującym nasyceniem rynku nowymi samochodami ceny wszystkich samochodów używanych stopniowo obniżają się. Trudno jest więc podać jakiś uniwersalny przepis na ustalenie ceny używanego samochodu, tym bardziej że zależy to nie tylko od modelu i roku produkcji, ale Od wielu jeszcze czynników, jak np.: liczba przejechanych kilometrów, sposób użytkowania, eksploatacji, konserwacji itp.

W celu zorientowania przyszłych nabywców używanych samochodów VW podano w tablicy 1-1 ceny na giełdzie w NRF samochodów nowych i używanych. Wprawdzie trudno jest przeliczyć te ceny na złotówki, ale można zorientować się w proporcji cen miedzy nowymi samochodami i używanymi, zależnie od liczby lat eksploatacji. Jazdę można rozpocząć bezpośrednio po uruchomieniu silnika. [hasła pokrewne: konstrukcje stalowe, hurtownia szkła, transport maszyn ] Dopóki jednak silnik nie nagrzeje się dostatecznie, nie należy jechać z dużą prędkością obrotową. W czasie silnych mrozów zaleca się przejechać kilkaset metrów na drugim lub trzecim biegu. Duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy wywiera prawidłowa pozycja kierowcy oraz prawidłowy sposób trzymania kierownicy. Fotel kierowcy powinien być na tyle odsunięty do tyłu, aby można było trzymać kierownicę wyciągniętymi lub tylko lekko zgiętymi rękami. W takiej pozycji kierowca najmniej męczy się, a obracanie kołem kierownicy przez przesuwanie rąk po jej obwodzie jest najłatwiejsze i najbardziej bezpieczne. W żadnym przypadku nie należy krzyżować rąk podczas obracania kołem kierownicy. Trzymanie koła kierownicy oburącz zabezpiecza przed nagłym jej wyszarpnięciem wskutek najechania przednim kołem na nierówność, zmiany nawierzchni lub przebicia ogumienia. Doświadczeni kierowcy radzą trzymać koło kierownicy tym silniej, im szybciej porusza się samochód. Jest to całkowicie uzasadnione, gdyż podczas szybkiej jazdy najmniejsza nawet zmiana kierunku przednich kół może spowodować natychmiastowe zjechanie na pobocze lub do rowu.

Comments Off

« Previous Entries