citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Posts Tagged ‘transport ponadgabarytowy’

Jazda na śliskiej nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
February 21st, 2018

W celu uniknięcia poślizgu na zaśnieżonej, oblodzonej lub zabłoconej jezdni należy dążyć do zmniejszenia siły napędowej i jednocześnie do zwiększenia siły przyczepności. Zmniejszenie siły napędowej można uzyskać przez: powolne ruszanie z miejsca na drugim biegu, jazdę ze Średnią prędkością obrotową silnika i bardzo powolne rozpędzanie samochodu podczas zmiany biegów. Siłę przyczepności można zwiększyć przez: stosowanie opon M + S z kolcami, założenie łańcuchów przeciwślizgowych, podsypanie pod koła napędowe piasku, podłożenie desek lub drabinek sznurowych oraz zwiększenie nacisku kół na jezdnię. Jeszcze trudniejsza jest jazda i ruszanie z miejsca na miękkiej nawierzchni. Na piasku, śniegu, rozmokłej łące lub glinie zwykle bieżnik obracającej się opony przesuwa miękkie podłoże i koła zagłębiając się nie toczą się do przodu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘transport ponadgabarytowy’

Jazda na śliskiej nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
February 21st, 2018

Gwałtowne hamowanie może spowodować zarzucenie samochodu w następujących przypadkach:

— na śliskiej nawierzchni, w szczególności przy skręconych kołach, — na nierównej drodze, gdy wskutek nierówności występują dodatkowe siły boczne (uderzenia) działające na koła;

— na mokrej lub śliskiej nawierzchni, wskutek nagłego przyspieszenia;

— na zakrętach, wskutek występowania siły odśrodkowej przy skręceniu kół przednich;

— na stromych zjazdach, gdy obciążenie tylnej osi znacznie zmniejsza się.

Do podstawowych zasad umożliwiających uniknięcie zarzucenia w trudnych warunkach drogowych należą: powolne zmniejszanie prędkości z wykorzystaniem hamującego działania silnika, unikanie gwałtownych ruchów kierownicą oraz gwałtownego hamowania i przyspieszenia. [więcej w: wyposażenie stajni, serwis Skoda, transport ponadgabarytowy ]

Samochód może poruszać się po drodze jedynie wówczas, gdy siła przyczepności między kołami napędowymi a nawierzchnią drogi jest większa niż siła napędowa. Gdy siła przyczepności jest mniejsza, koła napędowe zaczynają się ślizgać. Dzieje się tak najczęściej na drogach pokrytych rozmokłą gliną, rzadkim błotem lub Oblodzonych. Mówimy wówczas, Że współczynnik przyczepności między oponą i powierzchnią drogi jest bardzo mały. Współczynniki przyczepności, wyznaczone doświadczalnie, zmieniają się w bardzo szerokim zakresie w zależności nie tylko od rodzaju nawierzchni, ale i od jej stanu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘transport ponadgabarytowy’

Jazda na śliskiej nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
February 21st, 2018

Samochód nazywamy nadsterownym wówczas, gdy rzeczywisty promień skrętu jest mniejszy niż teoretyczny. Sredni kąt znoszenia kół tylnych jest większy niż średni kąt znoszenia kół przednich. Samochód taki cechuje nadmierna zwrotność, czyli nadsterowność. Omawiane modele samochodów VW należą do samochodów wybitnie nadsterownych (zwłaszcza przy większych prędkościach). Nadsterowność została zmniejszona w dużym stopniu dopiero w ostatnich modelach VW 1302 i 1302 S. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘transport ponadgabarytowy’

Jazda na śliskiej nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
February 21st, 2018

Dwukrotne zwiększenie prędkości samochodu powoduje wiec czterokrotny wzrost siły odśrodkowej, czterokrotne zwiększenie prędkości powoduje szesnastokrotny wzrost siły odśrodkowej itd. Natomiast zmiana wielkości promienia łuku, po którym porusza się samochód, jest wprost proporcjonalna do wielkości siły odśrodkowej. Jeżeli na zakręcie jezdnia nie jest pochylona, to sile odśrodkowej, tzn. bocznemu znoszeniu samochodu, przeciwdziała tylko siła przyczepności kół do nawierzchni. Siła ta równa się iloczynowi ciężaru samochodu i współczynnika przyczepności (G • g). Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries