Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘wózki transportowe’

Holowanie

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Odkręcić śruby i zdjąć koło. Następnie nieco podnieść lub opuścić samochód, aby jeden otwór w kole zapasowym pokrywał się z gwintowanym otworem w bębnie hamulcowym. Wkręcić jedną Śrubę mocującą koło i dokręcić ją na tyle, aby można było koło przesuwać. Ponownie nieco podnieść samochód i poruszając kołem wkręcić wszystkie pozostałe śruby, dokręcając je wstępnie kluczem bez dźwigni. Następnie włożyć dźwignie podnośnika w otwór jego dolnego przegubu i opuścić samochód. Wyjąć dźwignię podnośnika i włożyć ją w otwór klucza tak, aby mieć jak najdłuższe ramię, po czym dokręcić śruby kolejno metodą na krzyż (przeciwległe). Wcisnąć kołpak silnym uderzeniem ręki. Przy najbliższej okazji należy sprawdzić prawidłowość dokręcenia śrub kluczem dynamometrycznym. Moment dokręcania śrub powinien wynosić 15 kGm. W założonym kole trzeba sprawdzić ciśnienie powietrza. W przypadku konieczności holowania uszkodzonych samochodów VW 1300 lub VW 1500 (modele od 1969 r.) linkę holowniczą można zaczepić z przodu lub z tyłu samochodu za wsporniki zderzaków. W samochodzie VW 1200 oraz w starszych modelach VW 1300 i VW 1500 wsporniki zderzaków nie są przystosowane do holowania. Linkę holowniczą należy mocować z przodu do obudowy drążków krętnych, możliwie blisko poprzeczki pionowej, a z tyłu do wspornika amortyzatora. Zgodnie z przepisami zawartymi w „Kodeksie Drogowym” holowanie pojazdu może odbywać się wyłącznie w przypadku koniecznym i z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz następujących warunków. [przypisy: serwis mitsubishi, beton architektoniczny, wózki transportowe ]

— pojazdy holujący i holowany mogą być prowadzone przez kierowców posiadających prawo jazdy na kierowanie tymi pojazdami.

— Samochód holowany powinien być połączony z samochodem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy.

— Do holowania samochodu powinno być użyte połączenie sztywne. W przypadku braku połączenia sztywnego można zastosować połączenie giętkie.

— W pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym powinien działać sprawnie przynajmniej jeden układ hamulcowy. W podjeździe holowanym na połączeniu giętkim powinny działać oba układy.

— Długość połączenia sztywnego powinna wynosić 1,5+3,0 m. Połączenie powinno być pomalowane w pasy biało-czerwone lub biało-czarne. Połączenie giętkie powinno mieć długość 4+6 m i być zaopatrzone w wyraźnie widoczny znak, np. chorągiewkę.

— W czasie od zmroku do świtu oraz w warunkach niedostatecznej widoczności w ciągu dnia, pojazd holowany powinien mieć odpowiednie oświetlenie zewnętrzne.

— Kierujący pojazdem holującym powinien mieć zapewnioną możliwość otrzymywania sygnałów od kierującego pojazdem holowanym.

— Prędkość pojazdu holującego nie może przekraczać 25 km/h. Poza obszarami zabudowanymi prędkość ta może być zwiększona do 40 km/h, jednak pod warunkiem, że holowanie odbywa się na sztywnym połączeniu.

— Nie wolno holować pojazdu w sposób zagrażający bezpieczeństwu innych użytkowników drogi, zakłócający porządek publiczny lub powodujący uszkodzenie drogi.

— Zabrania się holować pojazd, który może poruszać się samodzielnie.

— Nie może być holowany pojazd, który ma niesprawny układ hamulcowy lub kierowniczy.

— Wolno holować jednocześnie tylko jeden pojazd.

Comments Off

Posts Tagged ‘wózki transportowe’

Holowanie

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki SZYdła i umoczyć w płynie Wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu i obciąć sznur równo z bieżnikiem. Przebicie zbyt małe, aby zmieściło się w nim szydło wraz ze sznurem, trzeba uprzednio rozwiercić (np. wkrętakiem). Przebicia o średnicy powyżej 6 mm naprawia się za pomocą grzybków. W tym celu należy naciąć nacinakiem (współśrodkowo z przebiciem) oponę na głębokość 10 mm, po czym rozwiercić przebicie rozwiertakiem, wkręcając go w otwór i wykręcając 2 lub 3 razy, zawsze w prawo. Do otrzymanego w ten sposób otworu trzeba wcisnąć trochę pasty wulkanizującej. Następnie nóżkę grzybka należy włożyć do szydła i obciąć ją równo z jego pokrętłem. Pokryć pastą grzybek, po czym wcisnąć go szydłem do otworu, aż do oparcia się pokrętła szydła o bieżnik. Wkręcić tubę do gwintowanego otworu w pokrętle szydła i wycisnąć około 1/4 jej zawartości, po czym wyją& szydło, obracając nim w prawo, i obciąć nóżkę grzybka równo z bieżnikiem opony. [przypisy: serwis mitsubishi, beton architektoniczny, wózki transportowe ]

W -celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie równej powierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie należy wyjąć z bagażnika podnośnik, po odpięciu klamry zaciskowej. Przed wyjęciem koła zapasowego trzeba zdjąć zbiornik spryskiwaczy przedniej szyby. Aby ułatwić sobie wyciśnięcie obu zawleczek klinujących zbiornik, najwygodniej jest oprzeć koło na przedniej ścianie bagażnika. Kołpaka koła nie należy zdejmować przez podważanie go wkrętakiem. Do tego celu służy specjalny zaczep z drutu oraz dźwignia podnośnika. Zaczep wkłada się końcami w otwory rozmieszczone na obwodzie kołpaka, dźwignię należy oprzeć jednym końcem o brzeg obręczy koła, a drugi koniec dźwigni ująć ręką i pociągnąć aż do zsunięcia kołpaka z jego gniazda. Po zdjęciu kołpaka, ale przed podniesieniem boku samochodu, należy dwustronnym kluczem nasadowym poluzować o ok. 1 obrót wszystkie śruby koła. Następnie wsunąć do oporu ramię podnośnika i odpowiednie gniazdo, znajdujące się pod progiem samochodu, i docisnąć do ziemi naciskiem ręki pionową kolumnę podnośnika. Umieszczenie ramienia podnośnika w innym miejscu spowoduje wgięcie progu nadwozia. Włożyć dźwignię podnośnika w otwór jego górnego przegubu i podnieść bok samochodu tak, aby koło znalazło się ok. 10 mm nad ziemią.

Comments Off

« Previous Entries