Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘wynajem autokarów Warszawa’

Zwiedzamy fabrykę samochodów

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Pierwszy samochód z silnikiem spalinowym zbudowano około roku 1863, a więc przeszło sto lat temu. Konstrukcje pierwszych samochodów były podobne do powozów konnych. Ale nawet najprostsze samochody nie były budowane przez jednego konstruktora lub mechanika. Konstruktorzy zamawiali np. resory u kowala, części silnika u ślusarza, nadwozie u stolarza, koła u kołodzieja itp. Następnie sam konstruktor pracował przy budowie pojazdu, ulepszał, przerabiał mechanizmy i po kilku miesiącach samochód był gotowy. Gromadzone przez okres stu lat doświadczenia umożliwiły opracowanie konstrukcji współczesnego samochodu. Używany dzisiaj samochód składa się z kilku tysięcy części, których wytwarzanie jest często bardzo skomplikowane. Aby samochód był tani, jego produkcja musi być zautomatyzowana, a organizacja techniki wytwarzania musi zapewniać wysoką wydajność pracy. Wyprodukowanie samochodu w nowoczesnej fabryce trwa dzisiaj kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin. W nowoczesnej fabryce samochodów zatrudnionych jest kilkanaście tysięcy pracowników różnych specjalności. którzy wytwarzają po 4 tysiące, a nawet więcej, samochodów dziennie. Ale nawet największa i doskonale zorganizowana fabryka samochodów nie wytwarza wszystkich podzespołów, zespołów, części i materiałów potrzebnych do wyprodukowania samochodu. Z wytwórnią samochodów współpracuje więc kilkanaście innych zakładów. Fabryka zużywa także do uruchamiania maszyn i obrabiarek energię elektryczną i paliwa. [podobne: siłowniki hydrauliczne, szyny prądowe, wynajem autokarów Warszawa ]

Oto niektóre z zakładów współpracujących z fabryką samochodów:

— huta stali dostarcza blachę stalową tłoczną na nadwozia i części podwozia, stal na resory i sprężyny, stal na kola zębate, gotowe odkuwki wałów i osi, śruby, nakrętki, nity itp.;

— huta metali kolorowych dostarcza blachę mosiężną na chłodnice, mosiądź na części do silnika, miedź na przewody elektryczne;

— huta aluminium dostarcza aluminium na odlewy części silnika i obudowy skrzynki biegów, aluminium na klamki i listwy ozdobne;

— fabryka wyrobów gumowych dostarcza gotowe opony, uszczelki gumowe, rury gumowe do układu chłodzenia, paski klinowe prądnicy, poduszki z gumy piankowej na siedzenia i oparcia;

— fabryka wyrobów z tworzyw sztucznych dostarcza pokrycia tapicerskie, okładziny szczęk hamulcowych, osłony lamp pozycyjnych, części tablicy rozdzielczej i koła kierownicy, izolatory i obudowy do urządzeń elektrycznych itp.;

— huta szkła dostarcza szyby nadwozia, osłony reflektorów, szkła wskaźników tablicy rozdzielczej itp.;

— zakłady wytwórcze urządzeń elektrycznych dostarczają prądnice, rozruszniki, silniki elektryczne, cewki zapłonowe, świece zapłonowe, akumulatory, żarówki, wskaźniki tablicy rozdzielczej, przewody elektryczne itp.;

— fabryka łożysk tocznych dostarcza różne łożyska toczne, których w każdym samochodzie jest około 20;

— fabryki farb i lakierów dostarczają lakiery ochronne do malowania podwozia, emalie nitrocelulozowe do malowania nadwozia, kleje i masy uszczelniające.

Comments Off