Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘wynajem busów’

Skrzynka biegów i przekładnia główna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW są wyposażone w mechaniczną, czterobiegową skrzynkę biegów zblokowaną z przekładnią główną. W zależności od wykonania zsynchronizowane są biegi II, III i IV lub wszystkie biegi jazdy do przodu. Koła ze skośnymi zębami, stale zazębione, zapewniają cichą pracę przekładni. Wsteczny bieg włącza się przez przesunięcie koła przesuwnego z zębami ostymi. Koło przenosi napęd z wałka pośredniego na główny, powodując zmianę kierunku obrotów. Skrzynka biegów ma następujące przełożenia:

— bieg I – 3,80

— bieg IV – 0,89

— bieg II 2,06

— bieg wsteczny 3,61

— bieg 111 . 1,26

— przekładnia główna 4,375

Do sierpnia 1966 r. przełożenie III biegu wynosiło 1,31. Zmiana przełożenia III biegu umożliwiła zwiększenie prędkości na tym biegu do 90+100 km/h, co jest szczególnie istotne podczas wyprzedzania. Skrzynka biegów i przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się we wspólnej obudowie. Mają jeden wspólny otwór wlewowy i dwa oddzielne otwory do spuszczania zużytego oleju. W otwór wlewowy, a jednocześnie kontrolny jest wkręcony korek, który należy odkręcić kluczem fajkowym trzpieniowym sześciokątnym 17 mm. Przez otwór ten wlewa się 2,5 1 oleju hipoidalnego (całkowita pojemność skrzynki biegów i przekładni głównej wynosi 31 o lepkości SAE 90 zamiennikiem jest olej krajowy Hipol 15. W razie eksploatacji samochodu w zimie, gdy temperatura spada poniżej —25 0 . Wytwórnią zaleca olej hipoidalny o lepkości SAE 80 (zamiennikiem jest olej krajowy Hipol 10). [podobne: niszczarki HSM, wynajem busów, szamba ekologiczne ] Olej w skrzynce biegów i przekładni głównej należy wymieniać co 50 000 km. Natomiast co 10 000 km należy sprawdzać poziom oleju, który powinien sięgać do krawędzi otworu wlewowego. Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy zespół napędowy jest dobrze nagrzany, co znacznie ułatwia i przyspiesza spłynięcie oleju. Dwa korki spustowe odkręca się kluczem fajkowym trzpieniowym sześciokątnym 17 mm. Z korków spustowych trzeba usunąć wszelkie zanieczyszczenia. Do wymiany oleju samochód powinien być ustawiony na kanale lub na podnośniku. Ze względu na trudny dostęp olej powinien być wlewany z dystrybutora specjalną pompką do oleju lub dużą gumową gruszką zakończoną końcówką z tworzywa sztucznego. Otwór jest jednocześnie otworem kontrolnym i dlatego wlewając pomału olej należy uważać na moment, gdy zacznie się on przelewać, co oznacza, że obudowa skrzynki biegów i przekładni głównej zostały napełnione całkowicie świeżym olejem. Po napełnieniu obudowy korek należy silnie dokręcić.

Comments Off

Posts Tagged ‘wynajem busów’

Skrzynka biegów i przekładnia główna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W celu zwiększenia naciągu paska klinowego należy zmniejszyć liczbę podkładek między tarczami koła pasowego, co spowoduje ich zbliżenie, a tym samym zwiększenie średnicy, na której pasek pracuje. Nadmiar podkładek należy przełożyć pod nakrętkę. Chcąc zmniejszyć naciąg paska klinowego, trzeba zwiększyć liczbę podkładek między tarczami koła pasowego. DO wymiany paska klinowego, który należy zawsze wozić ze sobą (o wymiarach 9,1 lub 9,5 X 900 mm), konieczne jest również rozebranie koła pasowego prądnicy oraz odkręcenie trzech śrub i zdjęcie osłony dolnego koła pasowego. Nowy pasek klinowy musi dopasować się do kół, w związku z czym po przejechaniu 100 km należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować jego naciąg w sposób omówiony poprzednio.

Samochody VW są wyposażone w typowe sprzęgła cierne. Sprzęgła .tego typu są włączane samoczynnie pod działaniem własnych sprężyn. Wyłączenie ich następuje po naciśnięciu pedału sprzęgła i utrzymywaniu go w takiej pozycji. Dlatego też w miarę zużywania się okładzin ciernych sprzęgła jego mechanizm uruchamiający może włączyć sprzęgło przedwcześnie. Typowym objawem tego rodzaju niedomagania jest tzw. „ciągnięcie” sprzęgła, polegające na tym, że nawet w przypadku zupełnego wyłączenia sprzęgła nie odłącza ono całkowicie silnika od skrzynki biegów. Im bardziej więc będą zużywały się okładziny cierne sprzęgła, tym głębiej będzie osiadała tarcza dociskowa w kierunku koła zamachowego, co będzie powodowało uruchamianie mechanizmu wyłączającego. [podobne: niszczarki HSM, wynajem busów, szamba ekologiczne ] Po przebiegu pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km należy sprawdzić wielkość jałowego skoku pedału sprzęgła, który powinien mieścić się w granicach od 10 do 20 mm. Jeżeli skok jałowy pedału sprzęgła jest mniejszy niż 10 mm lub większy niż 20 mm, należy przeprowadzić regulację. W tym celu trzeba zluzować przeciwnakrętkę na końcu cięgła wyciskowego, a następnie obracając nakrętkę regulacyjną ustawić właściwy luz pedału sprzęgła. Po zakończeniu regulacji dokręcić przeciwnakrętkę i posmarować smarem stałym STP końcówkę cięgła. W razie demontażu sprzęgła łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego należy napełnić 10 g smaru STP. Prawidłowe ustawienie luzu pedału sprzęgła jest bardzo istotne, gdyż może ono mieć wpływ na zmianę biegów. Jak wykazuje praktyka, zdarzają się przypadki, gdy zbyt mały luz pedału sprzęgła ujemnie wpływa na włączanie poszczególnych biegów i szybkie zużycie synchronizatorów. Prawidłowo ustawiony luz pedału sprzęgła musi zapewniać nienaganną pracę zespołu napędowego. Można to sprawdzić praktycznie podczas jazdy. Przyspieszając z pierwszego biegu na drugi przy prędkości 20 km/h, z drugiego na trzeci przy prędkości 30 km/h, a z trzeciego na czwarty przy prędkości 40 km/h sprzęgło powinno się włączać płynnie, szybko i bez jakichkolwiek – zgrzytów. To samo dotyczy zwalniania, gdy przy prędkości ok. 6 km/h zmienia się bieg z drugiego na pierwszy.

Comments Off

« Previous Entries