Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘zabudowy samochodowe’

Obsługa i eksploatacja samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Długotrwałe użytkowanie samochodu zależy w głównej mierze Od prawidłowej jego obsługi i eksploatacji. Pod pojęciem prawidłowej obsługi rozumie się nie tylko terminowe i zgodne ze wskazówkami wytwórni wykonywanie wszystkich czynności smarowniczych, regułacyjnych i kontrolnych, ale również stosowanie właściwych olejów, smarów i płynów eksploatacyjnych.Skomplikowane mechanizmy samochodu wymagają stosowania odpowiednich olejów i smarów, które zapewniają zmniejszenie tarcia, odprowadzanie ciepła, uszczelnianie luzów itp. W związku z tym właściwości olejów i smarów oraz płynów eksploatacyjnych są dostosowane do określonej konstrukcji zespołów i mechanizmów samochodu. Stosowanie innych niż zalecane przez wytwórnię samochodów olejów, smarów i płynów eksploatacyjnych jest zabronione, gdyż powoduje uszkodzenie lub przedwczesne zużycie odpowiednich zespołów lub mechanizmów.

Każdy użytkownik samochodu powinien dokładnie znać rozmieszczenie wszystkich tych punktów. Zaznajomienie się ze schematem smarowania potrzebne jest nie tylko do samodzielnej obsługi, lecz również umożliwia sprawdzenie prawidłowości pracy stacji obsługi, szczególnie nieautoryzowanej przez Wytwórnię VW. Wytwórnia zwraca przy tym szczególną uwagę na konieczność przestrzegania terminów smarowania poszczególnych elementów i zespołów. Następujące czynności należy wykonywać regularnie po przebiegu 5000, 15 000, 25 000 km itd. [hasła pokrewne: pompy ciepła, zabudowy samochodowe, wózki widłowe ]

  1. Silnik: wymiana oleju, czyszczenie filtru oleju, sprawdzenie szczelności układu smarowania.
  2. Zawiasy i zamki drzwi: smarowanie.
    1. Akumulator: sprawdzenie napięcia i poziomu elektrolitu (ewentualne uzupełnienie wodą destylowaną), Czyszczenie i smarowanie czopów biegunowych.
    2. Spryskiwacz szyb: napełnienie zbiornika, sprawdzenie dysz. Następujące czynności należy wykonywać regularnie po przebiegu 10 000, 20 000, 30 000 km itd.
    3. Silnik: wymiana oleju, czyszczenie filtru oleju, sprawdzenie szczelności układu smarowania.
    4. Skrzynka biegów z przekładnią główną: sprawdzenie poziomu oleju (ewentualnie uzupełnienie), sprawdzenie szczelności.
    5. Przednie zawieszenie: smarowanie (jeżeli przebieg samochodu w ciągu roku jest mniejszy niż 10 000 km, smarować raz na rok).
    6. Zawiasy i zamki drzwi: smarowanie (zawiasy drzwi należy smarować przynajmniej co 3 miesiące).
    7. Gaźnik: smarowanie przegubów dźwigni.
    8. Filtr powietrza: sprawdzenie, czyszczenie, ewentualnie nalanie świeżego oleju.
    9. Akumulator: sprawdzenie napięcia i poziomu elektrolitu (ewentualne uzupełnienie wodą destylowaną), czyszczenie i smarowanie czopów biegunów.
    10. Spryskiwacz szyb: napełnienie zbiornika, ustawienie dysz.

    Dodatkowo po przebiegu 50 000, 100 000 km itd.

    1. Skrzynka biegów i przekładnia główna: wymiana oleju.
    2. Łożyska kół przednich: czyszczenie i napełnienie smarem, wyregulowanie luzu poosiowego (bębny lub tarcze hamulcowe zdemontować).
    3. Łożyska kół tylnych w samochodach z wahaczami skośnymi osi tylnej: czyszczenie i napełnienie smarem (bębny hamulcowe i półosie zdemontować).

Comments Off

Posts Tagged ‘zabudowy samochodowe’

Obsługa i eksploatacja samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Wytwórnia VW pozwala na jazdę z przyczepą hamowaną o max. ciężarze 500 kG, z przyczepą niehamowaną o max. ciężarze 400 kG oraz z przyczepą campingową lub do przewozu łodzi i szybowców hamowaną o max. ciężarze 650 kG. Nacisk dyszla przyczepy na sworzeń kulisty zaczepu może wynosić max 40 kG. Dopuszczalna prędkość jazdy z przyczepą w większości krajów wynosi 80 km/h. Jazda z przyczepą jest trudniejsza dla kierowcy, a także powoduje dodatkowe obciążenie nadwozia, podwozia i silnika samochodowego oraz sprzęgła i układu hamulcowego. Aby więc nie przeciążyć samochodu i zachować niezbędne warunki bezpieczeństwa jazdy, należy przestrzegać następujących zaleceń:

— zaczep do ciągnienia przyczepy musi być zamontowany zgodnie z zaleceniami VW;

— ładunek należy tak rozmieścić w przyczepie, aby nawet jazda po złych drogach nie powodowała odciążenia tylnej osi samochodu;

— części ruchome należy tak umocować w przyczepie, aby nie przesuwały się podczas jazdy; [hasła pokrewne: pompy ciepła, zabudowy samochodowe, wózki widłowe ]

— jeżeli przyczepa wskutek swojej wysokości uniemożliwia obserwację przez tylne okno samochodu, należy zamocować boczne lusterka; jeżeli przyczepa jest szersza niż samochód, to lusterka powinny być zamocowane na teleskopowych wspornikach;

— ogumienie samochodu powinno mieć ciśnienie zalecane przy pełnym Obciążeniu, przy czym bieżnik nie może być zużyty;

— ogumienie wszystkich kół przyczepy musi mieć jednakowe ciśnienie;

— ruszać z miejsca należy pomału, bez zbytniego przyspieszania niszczącego sprzęgło;

— hamować należy pomału, stopniowo zwiększając nacisk na pedał hamulca, co jest szczególnie ważne w przypadku ciągnięcia przyczepy z hamulcem najazdowym;

— biegi należy zmieniać dostatecznie wcześnie zarówno przed wzniesieniem, jak i przed zjazdem z góry;

— ostrożnie wyprzedzać i omijać inne pojazdy, uwzględniając szerokość przyczepy;

— planując czas przejazdu uwzględniać mniejszą prędkość, a więc dłuższy czas jazdy;

podczas jazdy do tyłu najpierw ustawić samochód i przyczepę do jazdy na wprost, a następnie ustawić kołem kierownicy odpowiedni kąt skrętu przyczepy i powoli ruszyć.

Jazda z przyczepą powoduje zawsze większe zużycie paliwa. Zwiekszony łączny ciężar zestawu, większe opory toczenia i powietrza wpływają na większe obciążenie silnika, a więc konieczność jazdy z większym otwarciem przepustnicy gaźnika. Trzeba również pamiętać, że podana w charakterystyce technicznej zdolność pokonywania wzniesień na poszczególnych biegach dotyczy samochodu z dwoma pasażerami. Zdolność ta zmniejsza się w zależności od ciężaru przyczepy. Dodatkowo podczas jazdy w wysokich górach trzeba uwzględnić zmniejszenie się mocy silnika, w związku z czym dopuszczalny ciężar przyczepy powinien być nieco mniejszy niż podano to na początku.

Comments Off

« Previous Entries