Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Poziom elektrolitu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Poziom elektrolitu obniża się w czasie ładowania akumulatora przede wszystkim wskutek chemicznego rozpadu wody, która jest składnikiem elektrolitu. W mniejszym stopniu z powodu parowania. Dlatego też częstotliwość uzupełniania elektrolitu uzależniona jest nie tylko od pory roku, ale również od warunków jazdy. Wskutek długotrwałej jazdy w dzień, bez konieczności korzystania z oświetlenia i innych odbiorników prądu następuje bardzo intensywne ładowanie akumulatora, a więc konieczne jest częstsze dolewanie wody destylowanej. W lecie podczas upałów zaleca się co tydzień sprawdzać poziom elektrolitu. Nie należy jednak dolewać więcej wody niż jest to niezbędne, gdyż wskutek zbyt wysokiego poziomu elektrolit może w czasie jazdy wyciekać i powodować poważne szkody. Końcówki biegunowe i zaciski przewodów należy utrzymywać w czystości i smarować-je czystą wazeliną. Połączenie przewodu z masą powinno być trwałe i metalicznie czyste. Jeżeli samochód nie jest eksploatowany przez dłuższy czas, akumulator ulega samorozładowaniu. Należy go wówczas doładować z obcego źródła co 4 tygodnie. [hasła pokrewne: bidony rowerowe, mycie podjazdów, pasy napędowe c ] Do tego celu nadaje się przenośny prostownik, który można włączyć w gniazdo wtykowe instalacji 220 V. Jeżeli akumulator nie będzie doładowywany okresowo, to może nastąpić nieodwracalne uszkodzenie jego płyt. W miarę obniżania się temperatury otoczenia akumulator traci swą pojemność, przy czym utrata pojemności jest tym większa, im mniejszy jest stopień naładowania akumulatora. Elektrolit w całkowicie naładowanym akumulatorze zamarza w temperaturze —630C. ale w akumulatorze naładowanym tylko w 500/0 — zamarza już w temperaturze — 230C. Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż prądnica nie zdołała go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód eksploatowany jest na krótkich odcinkach w mieście, wskazane jest codzienne doładowywanie akumulatora z obcego źródła. W przypadku niespodziewanego uszkodzenia prądnicy w drodze można przez pewien czas jechać, korzystając jedynie z akumulatora. Jechać można, oczywiście tym dłużej, im bardziej jest naładowany akumulator oraz im mniej jest włączonych odbiorników prądu. Należy zwrócić szczególną uwagę, że najwięcej prądu pobiera rozrusznik. Jednorazowy pobór prądu wynosi 800+3000 W. Akumulator może więc zostać całkowicie wyładowany po 30 uruchomieniach trwających po 10 sekund. Dlatego też w przypadku uszkodzenia prądnicy należy szczególnie rzadko korzystać z rozrusznika. W razie konieczności samochód można uruchomić przez popchnięcie przy włączonym zapłonie i następnie włączeniu II biegu. W akumulatorze w żadnym przypadku nie wolno zwierać końcówek biegunowych. Wskutek zwarcia akumulator bardzo szybko nagrzewa się i jego obudowa może pęknąć. Oprócz tego iskry mogą zapalić gaz łatwopalny i spowodować wybuch.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)