citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Prawidłowe wykorzystanie silnika i skrzynki biegów

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Podczas badań silnika zdejmowane są różne charakterystyki. Użytkownika samochodu interesuje jednak najbardziej eksploatacyjna, a więc krzywa mocy i krzywa momentu obrotowego. Upraszczając nieco zagadnienie można powiedzieć, że charakterystyka silnika jest tym bardziej korzystna, im bardziej stromo wznosi się do góry krzywa mocy i im bardziej płaski przebieg ma krzywa momentu obrotowego. Na podstawie zamieszczonych wykresów można stwierdzić, że wszystkie trzy silniki VW mają bardzo korzystną charakterystykę. Przyrost mocy do maksimum następuje w stosunkowo wąskim zakresie prędkości obrotowych. Jeszcze bardziej korzystny jest przebieg krzywej momentu obrotowego. W szerokim zakresie prędkości obrotowych, bo od 1400 do 3400 obr/min, moment obrotowy silnika niewiele odbiega od swego maksimum. Ponieważ w zakresie prędkości obrotowych zawartych miedzy maksymalnym momentem obrotowym a maksymalną mocą silnik rozwija największą moc użyteczną, ma wysoką sprawność i najmniejsze Obciążenia mechaniczne oraz zużycie poruszających się części i mechanizmów, a jednocześnie ma najmniejsze zużycie jednostkowe paliwa (w g/KMh), można stąd wysnuć pewne wnioski praktyczne. [hasła pokrewne: citroen warszawa, citroen, citroen serwis warszawa ] Dla omawianych silników VW najbardziej korzystny zakres prędkości Obrotowych zawiera się w granicach od 1800 do 2600 obr/min.

Bez skrzynki biegów jazda w zakresie tych prędkości obrotowych z różnym obciążeniem i w różnych warunkach drogowych byłaby niemożliwa. Tylko przez zmiane przełożenia w skrzynce biegów można regulować moment obrotowy przenoszony od silnika na koła napędowe samochodu. Samochodem należy jeździć na takim biegu, który zapewnia pracę silnika w zalecanym zakresie prędkości obrotowych. Jeżeli wiec np. jazda pod górę powoduje taki wzrost oporów, że prędkość obrotowa silnika maleje, należy niezwłocznie przełączyć wyższy bieg na niższy, co zapewni znów pracę silnika w zakresie zalecanych prędkości obrotowych. Zalecany zakres prędkości obrotowych silnika odpowiada następującym prędkościom jazdy na poszczególnych biegach:

10 do 20 km/h na I biegu

20 do 35 km/h na II biegu

30 do 55 km/h na III biegu

50 do 70 km/h na IV biegu

W związku z tym, że przełożenie na IV biegu wynosi 0,89, a więc jest to jak gdyby nadbieg, Wytwórnia VW uważa jazdę na tym biegu z prędkością 95 km/h jeszcze jako prędkość ekonomiczną.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)