Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Przepustnica rozruchowa

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Niektórzy kierowcy wyłączają samoczynne urządzenie rozruchowe i zakładają cięgło do ręcznego sterowania przepustnicą rozruchową, uzasadniając to mniejszym zużyciem paliwa. Teoretycznie istnieje możliwość niewielkiej oszczędności paliwa przez wprowadzenie takiej zmiany. Jednak po każdorazowym uruchomieniu silnika kierowca musiałby pamiętać o konieczności stopniowego otwierania przepustnicy rozruchowej w miarę nagrzewania się silnika. Oszczędność paliwa staje się wówczas problematyczna (zależy od doświadczenia i stałego czuwania kierowcy) a straty wynikające z nieprawidłowego posługiwania się przepustnicą rozruchową mogą być bardzo duże. Nie warto więc wprowadzać tego typu „udoskonaleń”. Można natomiast w okresie upałów w ogóle wyłączyć samoczynne urządzenie rozruchowe przez Odłączenie przewodu od pokrywy jego obudowy (przewód izolować). Do sierpnia 1966 r. w samochodach VW był stosowany filtr powietrza. Od sierpnia 1966 r. zastosowano filtr ze zmienionym króćcem wlotowym, przy czym w modelu VW 1500 zastosowano podwójny krocieć ssący z dwiema przesłonami wlotu powietrza. Od sierpnia 1968 r. modelu VW 1500, a Od sierpnia 1970 r. modelu VW 1300 zastosowano filtr powietrza z pojedynczym króćcem ssącym i przesłoną powietrza sterowaną za po— mocą termostatu. [patrz też: wyposażenie stajni, granulaty tworzyw, hale stalowe ]

Prawidłowa obsługa filtru powietrza jest sprawą bardzo istotną, gdyż zanieczyszczony filtr powietrza nie tylko obniża moc silnika, lecz może również spowodować przedwczesne zużycie gładzi cylindrów. Kurz zawarty w powietrzu zasysanym do silnika powinien być zatrzymany przez wkład filtrujący, osadzony w górnej części filtru, a następnie wypłukany przez olej znajdujący się w dolnej części filtru. Filtr powietrza, typu mokrego, należy napełniać bez względu na porę roku olejem silnikowym o lepkości SAE 30. Tylko w temperaturze poniżej — 25 o c wytwórnia zaleca olej SAE 10. Do filtrów powietrza VW 1200 i 1300 należy wlewać 0,25 1 oleju, a do filtru vw 1500 — 0,40 1 oleju. Do sierpnia 1965 r. Wytwórnia VW podczas normalnej eksploatacji zalecała wymianę oleju w filtrze powietrza co 5000 km, natomiast w silnikach wyprodukowanych od sierpnia 1965 r. zaleca wymianę oleju w filtrze co 10 000 km. Jeżeli jednak samochód w lecie eksploatowany jest na drogach gruntowych w zakurzonym powietrzu, zaleca się skrócić do połowy okres wymiany oleju i czyszczenia filtru. W szczególnie trudnych warunkach pracy silnika należy sprawdzać filtr codziennie, dbając o to, aby warstwa czystego oleju była nie mniejsza niż o mm.W celu zdjęcia filtru powietrza z gaźnika należy odłączyć od filtru przewody a następnie odkręcić wkrętakiem wkręt mocujący filtr na gaźniku (w nowym typie filtru śrubę z łbem sześciokątnym). Po zdjęciu filtru z gaźnika trzeba odpiąć dwa zatrzaski i zdjąć górną część filtru, którą należy położyć w takim samym położeniu, w jakim znajduje się na podstawie filtru.

 

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)