citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Regulacja

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Po przebiegu każdych 10 000 km należy sprawdzić luz miedzy okładzinami ciernymi a bębnem hamulcowym i w razie potrzeby wyregulować go. O konieczności regulacji świadczy również zwiększony skok jałowy pedału hamulca (prawidłowy luz 25+35 mm). Regulację przeprowadza się przy każdym kole oddzielnie. Najwygodniej jest, gdy samochód znajduje się na podnośniku i wszystkie koła są odciążone. Do regulacji służą ząbkowane nakrętki, które można pokręcać przez okienka w bębnie hamulcowym. Każdą szczękę hamulcową zbliża się do bębna hamulcowego przez pokręcanie nakrętki wkrętakiem, w kierunku pokazanym strzałką na rys. 2.59. Podczas regulacji należy pokręcać kołem w celu sprawdzenia, czy okładzina nie ociera o bęben hamulcowy. Gdy obracane koło zatrzyma się, należy nakrętkę nieco zluzować.

Może się zdarzyć, że nakrętki regulacyjne obracają się bardzo opornie lub w ogóle nie dają się obrócić wkrętakiem. Nie należy wówczas uderzać we wkrętak młotkiem, gdyż można łatwo ściąć ząbki nakrętki lub skrzywić ją. Trzeba wówczas zdjąć koło i bęben hamulcowy, odpiąć sprężyny ściągające szczęki hamulcowe, zdjąć szczęki hamulcowe, po czym wyjąć nakrętki regulacyjne z tulei. Przyczyną utrudnionego się wilgoci i powstanie rdzy między kołnierzem nakrętki a tuleją. 4rdzewieć może również wkręt 15 nakrętki regulacyjnej. Tuleję, nakrętki regulacyjne oraz wkręty należy oczyścić, nasmarować nieco olejem i złożyć. Oleju trzeba użyć bardzo mało, aby nie Ściekał na szczęki lub bęben hamulcowy. Zamiast oleju można użyć grafitu. Po zakończeniu regulacji należy kilkakrotnie nacisnąć na pedał, aby szczeki ułożyły się współśrodkowo w stosunku do bębnów hamulcowych. Podczas jazdy próbnej sprawdza się skuteczność- i równomierność hamowania. [więcej w: nauka jazdy szczecin, escape room warszawa, wózki do sprzątania ] W miejscu o małym ruchu ulicznym rozpędzić samochód do prędkości ok. 40 km/h, po czym silnie nacisnąć na pedał hamulca. Jeżeli hamulce są wyregulowane prawidłowo, to Ślady hamowania wszystkich kół będą jednakowe. Jeżeli natomiast po naciśnięciu na pedał hamulca jedno z kół zostanie zablokowane wcześniej niż inne, należy w tym kole nieco oddalić szczęki hamulcowe od bębna. Nierównomierny docisk szczęk hamulcowych nie tylko zmniejsza efekt hamowania, ale powoduje niebezpieczeństwo zarzucenia samochodu, szczególnie na śliskiej nawierzchni. Dlatego też prawidłowa regulacja hamulców jest sprawą bardzo istotną. Mechaniczny hamulec pomocniczy działa na tylne koła. Po przebiegu pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km przebiegu należy sprawdzać skuteczność działania tego hamulca oraz w modelach produkowanych do połowy 1961 r. (do nr podwozia 4 036 536) smarować smarem stałym STP jego cięgła. Przed regulacją hamulca pomocniczego należy odciążyć tylne -koła samochodu, aby mogły swobodnie się obracać. Po zsunięciu gumowej osłony dźwigni hamulca uzyskuje się dostęp do elementów regulacyjnych. Następnie należy zluzować kluczem płaskim 10 mm nakrętki zabezpieczające. Przytrzymując nakrętki i pokręcając wkretami regulacyjnymi trzeba sprawdzać, czy koła obracają się swobodme.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)