Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Regulacja

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Aby zapobiec nadmiernemu przegrzewaniu się oleju, do układu smarowania silnika włączona jest chłodnica oleju 12. Chłodnica znajduje się w zasięgu dmuchawy. Olej po przejściu przez chłodnicę obniża temperaturę o ok. 200C. Wytwórnia VW dopuszcza w całkowicie sprawnym silniku zużycie oleju 0,3 1/1000 km. Normalnym zjawiskiem jest większe zużycie oleju podczas jazdy z maksymalną prędkością oraz podczas upałów. Jednak w miarę zużywania się poszczególnych elementów silnika wzrasta również zużycie oleju nawet w przeciętnych warunkach eksploatacji. Jeżeli zużycie oleju przekroczy 1 1/1000 km, jest to sygnałem konieczności ustalenia przyczyny nadmiernego zużycia oleju.

Wielkość luzów zaworów ma znaczny wpływ na prace silnika. Zbyt mały luz powoduje niedomykanie się zaworów, a wskutek tego Obniżenie sprężania w cylindrach. Nadmierny luz powoduje zmniejszenie szczeliny między grzybkiem zaworu a jego gniazdem w chwili otwarcia. Stanowi to przyczynę gorszego napełnienia cylindra świeżą mieszanką w przypadku zaworów ssących lub utrudnionego wydechu w przypadku zaworów wydechowych. Ciepło zaworów odprowadzane jest głównie wówczas, gdy grzybek styka się z gniazdem. Dlatego zbyt mały luz zaworu, powodujący jego niedomykanie się, może doprowadzić do przegrzania, a nawet wypalenie zaworu. Jednym z typowych objawów zbyt małych luzów jest krótkotrwała praca silnika po wyłączeniu zapłonu. Praktycznie więc należy przyjąć, że mniej szkodliwe są zbyt duże niż zbyt małe luzy zaworów. Luz zaworów należy sprawdzać i ewentualnie regulować po pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km przebiegu. [podobne: prawo jazdy, dealer mitsubishi, wypożyczalnia samochodów ] Najwygodniej jest regulować luzy zaworów, gdy samochód ustawiony jest na pod— nośniku. Pokrywy obu głowic zdejmuje się po odpięciu drucianych zatrzasków. Silnik powinien być zimny lub co najwyżej ciepły, a wiec nie można przeprowadzać regulacji zaworów bezpośrednio po zakończeniu jazdy. Wytwórnia VW wprowadzając zmiany konstrukcyjne i materiałowe w rozrządzie silnika przeprowadza stałe badania w celu ustalenia najbardziej prawidłowych luzów zaworów. Tak np. dla silnika o mocy 34 KM początkowo zalecano luzy zaworów ssących i wydechowych 0,2 mm. Następnie zwiększono luzy zaworów wydechowych do 0,3 mm, a od listopada 1964 r. (od silnika nr 9 300 000) wprowadzono luz 0,1 mm zaworów ssących i wydechowych.*) Zalecane luzy zaworów w różnych silnikach podano w tablicy 2-2. Luzy zaworów zależne są od konstrukcyjnego wykonania głowicy. Jeżeli w silniku była wymieniana głowica, wielkość luzów zaworów powinna ustalić autoryzowana stacja obsługi.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)