Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Próba drogowaP

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Trzeba obejrzeć kopułkę aparatu zapłonowego i sprawdzić, czy nie ma pęknięć. Zdjąć ją i sprawdzić luz wałka rozdzielacza oraz stan styków i palca rozdzielacza. Przy okazji sprawdzić, czy izolacja przewodów wysokiego napięcia nie jest popękana. Z kolei należy sprawdzić działanie wskaźnika poziomu paliwa i lampek kontrolnych, a także działanie wycieraczki i sygnału dźwiękowego oraz włączników i wyłączników. Konieczne jest również sprawdzenie świateł pozycyjnych, Światła STOP, kierunkowskazów, świateł drogowych i mijania oraz prawidłowość ich zmiany. Jeżeli oględziny zewnętrzne i osłuchanie silnika na postoju świadczą o tym, że cena samochodu jest proporcjonalna do jego stanu technicznego, to należy jeszcze odbyć próbną jazdę, która w pełni opinię te potwierdzi lub też wykaże nowe usterki, niemożliwe dotychczas do wykrycia. Jazda próbna powinna odbywać się na przestrzeni kilku kilometrów. Należy Wybrać odcinek drogi o różnej nawierzchni (gładka i wyboista), ze wzniesieniami i zakrętami.

Przeniesienie napędu. Podczas ruszania należy bardzo powoli zwalniać pedał sprzęgła, aby sprawdzić, czy włącza się ono płynnie i bez szarpnięć. Wszelkie szarpania i drgania przy powolnym włączaniu sprzęgła świadczą o zużyciu okładzin ciernych tarcz sprzęgła lub niedomaganiach innych jego elementów. Oprócz tego należy przeprowadzić jeszcze jedną próbę sprzęgła. Jadąc na pierwszym lub drugim biegu nacisnąć gwałtownie pedał przyspieszenia. Jeżeli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika nie wzrośnie prędkość jazdy, świadczy to o poślizgu sprzęgła. [hasła pokrewne: konstrukcje stalowe, hurtownia szkła, transport maszyn ] W celu sprawdzenia pracy skrzynki biegów należy przejechać na każdym biegu przynajmniej po 100 m. Skrzynka biegów powinna pracować cicho, bez zgrzytów, stuków i pisków. Hałaśliwa praca skrzynki biegów świadczy o uszkodzeniu lub zużyciu łożysk albo kół zębatych przekładni. Oprócz tego należy sprawdzić, czy biegi włączają się bez trudności i nie wyłączają się samoczynnie podczas jazdy. Stwierdzenie takich niedomagań Świadczy o nieprawidłowym działaniu mechanizmu zmiany biegów lub o nadmiernym zużyciu kół zębatych, synchronizatorów lub wałków. Przekładnię główną i mechanizm różnicowy należy osłuchać podczas ruszania z miejsca oraz podczas jazdy z różnymi prędkościami na prostej i na zakrętach, a w szczególności podczas nagłej zmiany prędkości jazdy. We wszystkich warunkach jazdy most napędowy powinien pracować cicho, bez szumów i stuków. Jeżeli podczas nagłego przyspieszania i zwalniania słychać stuki lub grzechotanie, wskazuje to na nadmierne zużycie albo uszkodzenie zębów przekładni głównej. Występowanie szumu podczas pracy mostu napędowego świadczy o nieprawidłowej regulacji zazębienia przekładni głównej. Hałaśliwa praca mostu napędowego tylko na zakrętach wskazuje na niedomagania mechanizmu różnicowego.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)