Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Rozdzielacze

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Do silników 34 KM stosowane są rozdzielacze zapłonu BOSCH Z V/JU 4 R 3 lub VW 211 905 205 L. Do silników 40 i 44 KM rozdzielacze BOSCH 113 905 205 K lub VW 113 905 205 L, a od sierpnia 1968 113 905 205. Wytwórnia VW przewiduje po 10 000 km przebiegu czyszczenie styków przerywacza, regulację ich odstępu, smarowania wałka lacza i krzywki przerywacza oraz ustawienie momentu zapłonu, natomiast po 20 000 km wymianę styków przerywacza, sprawdzenie kąta zwarcia i momentu zapłonu. Zakopcone lub nieznacznie nadpalone styki można wyrównać specjalnym pilnikiem jedwabnikiem. Jeżeli jednak wżery są głębokie, przerywacz należy wymienić. Odstęp między stykami (w chwili największego odchylenia styku ruchomego) powinien wynosić 0,4 mm. Odstęp sprawdza się szczelinomierzem listkowym. Styczki obu styków powinny być idealnie gładkie i przylegać do siebie na całej płaszczyźnie. Dlatego też w celu prawidłowego wyrównania, dotarcia i wygładzenia styczek obu styków zaleca się styki wyjąć z rozdzielacza. Bez wyjęcia styków prawidłowe i dokładne wykonanie tej czynności nie jest możliwe. Jeżeli odstęp jest nieprawidłowy, należy go wyregulować. W tym celu wkrętakiem luzuje się wkręt styku nieruchomego, ustawia się styk nieruchomy w odpowiednim odstępie od styku ruchomego i dokręca wkręt. Sposób sprawdzania odstępów styków przerywacza i ewentualnie wyregulować moment zapłonu. W celu wyregulowania momentu zapłonu należy zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego, po czym obracać zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara kołem pasowym prądnicy do chwili, gdy prawy znak na kole pasowym wału korbowego pokryje się z linią podziału kadłuba silnika, a palec rozdzielacza znajdzie się przy znaku 1 na obudowie aparatu zapłonowego. Wówczas tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu ZZ podczas suwu sprężania. [przypisy: maszyny pakujące, konstrukcje stalowe, akcesoria samochodowe ] Kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi w silnikach 30 KM — 7,5 0 , w silnikach 34 KM produkowanych do lipca 1965 r. — 10 0 , we wszystkich silnikach od sierpnia 1965 r. — 7,5 0 , z wyjątkiem silnika samochodu VW 1500 Automatik z rozdzielaczem 113 905 205 AA, dla którego kąt wyprzedzenia zapłonu równy jest 0 0 oraz silników produkowanych od sierpnia 1970 r. Następnie należy sprawdzić i ewentualnie skorygować ustawienie momentu zapłonu. Do sprawdzania służy próbnik z lampką, którego jeden zacisk łączy się z końcówką cewki zapłonowej, a drugi z masą. Śrubę ustalającą położenie aparatu zapłonowego należy zluzować kluczem 10 mm, a zapłon włączyć. Następnie powoli obracać wskazówek zegara, do chwili zwarcia się styków przerywacza, po czym nieco cofnąć aparat zapłonowy do pozycji, w której styki będą rozwarte i lampka próbnika za— pali się. W takim położeniu należy dokręcić: śrubę ustalającą położenie aparatu zapłonowego, po czym założyć kopułkę.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)