citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Rozrusznik

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W starszych modelach samochodów VW były stosowane rozruszniki: BOSCH EED 0,5/61. 49, BOSCH EEF 0,5/6L 1 lub VW 113 911 021 A. Od sierpnia 1966 r. zastosowano rozrusznik BOSCH 11 911 021 G ze zmienionym zębnikiem (na wieńcu koła zamachowego 7większono liczbę zębów ze 109 do 130). Samochody VW 1200 wyposażone są w rozruszniki o mocy 0,5 KM, a samochody VW 1300 i VW 1500 w rozruszniki o mocy 0,7 KM. Instrukcja obsługi samochodów VW nie przewiduje żadnej obsługi rozrusznika. Rozrusznik jest istotnie trwały i rzadko występują jakiekolwiek jego niedomagania. Zasadniczą sprawą jest chronienie wnętrza rozrusznika przed wilgocią. W nowym wykonaniu Są one dostatecznie szczelne, lecz w starszych modelach samochodów ulegają dość często zawilgoceniu. Objawem zawilgocenia jest skorodowanie zacisków, co zwiększa oporność przejścia. Zasadniczym zespołem rozrusznika jest silnik szeregowy prądu stałego. Mimo małych wymiarów ma on dość znaczną moc. Trzeba jednak podkreślić, że pełną moc rozrusznik może rozwijać przez max. 10+20 sekund. Zbyt długie włączenie powoduje przegrzanie i uszkodzenie. Dlatego też zalecenie kilkakrotnego włączania rozrusznika na krótki okres w trudnych warunkach zimowych podyktowane jest nie tylko dbałością o akumulator, ale i o rozrusznik. [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, wymiana opon Warszawa, opony do wózków widłowych ] Blokada włączania rozrusznika jest wbudowana w wyłączniku zapłonu. Dzięki blokadzie podczas każdej ponawianej próby rozruchu powtarza się cały przebieg zazębiania i wyzębiania zębnika z wieńcem koła zamachowego. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu zębnik nie wyzębi się z obracającego się wieńca zębatego, rozłącza się sprzęgło jednokierunkowe, dzięki czemu podczas pracy silnika rozrusznik jest chroniony przed zbyt szybkim obracaniem wirnika i uszkodzeniem. Rozrusznik jest wbudowany po prawej stronie, pod tylnym bagażnikiem. Dostęp do niego jest dość kłopotliwy. Przed wymontowaniem rozrusznika należy odłączyć przewód od ujemnego bieguna akumulatora. Z kolei należy:

— podnieść prawą stronę samochodu podnośnikiem,

— odłączyć elektromagnetyczny włącznik przez wykręcenie wewnętrznej śruby mocującej,

— odkręcić śruby i nakrętki (kluczem 17 mm) mocujące rozrusznik do obudowy skrzynki biegów,

— wyciągnąć i wyjąć rozrusznik.

Wmontowanie rozrusznika przebiega w odwrotnej kolejności. Przed wsunięciem rozrusznika w gniazdo należy nasmarować smarem stałym tuleję łożyskową w obudowie skrzynki biegów. Przed podłączeniem oczyścić zaciski. Po podłączeniu przewodów należy sprawdzić, czy nie drgają.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)