Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Silnik dwusuwowy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Gotowe nadwozie unoszone jest teraz specjalnymi transporterami do góry i przesuwa się już wysoko nad głowami pracujących robotników. W jednym punkcie spotykają się dwa poziomy dwóch różnych linii: u góry nadwozie, a u dołu kompletne zespoły podwozia. Po połączeniu podwozia z nadwoziem, co wykonywane jest równocześnie w kilkunastu samochodach, na linii końcowej montuje się jeszcze koła i wykonuje prace wykończeniowe, a więc montuje listwy ozdobne, lusterka itp. Nawet największe fabryki samochodów nie wytwarzają wszystkich części i zespołów potrzebnych do montażu danego typu samochodu. Z innych fabryk dostarczane są np. gotowe prądnice i rozruszniki, skrzynki biegów, chłodnice itp. Gotowy samochód przechodzi krótką jazdę próbną i opuszcza fabrykę. Za nim z linii produkcyjnej zjeżdżają setki następnych.

Pod opaską zamieszczono 3 karty kolorowej wycinanki, z której można zbudować model silnika dwusuwowego. Przeznaczeniem modelu jest poglądowe wyjaśnienie zasady działania silnika dwusuwowego. Model składa się ze ścianki przedniej, na której narysowano przekrój silnika z wałem korbowym, z ruchomego tłoka i korbowodu. W dolnym okienku — pod przekrojem silnika widoczna jest przesuwająca się tarcza z tekstem objaśniającym działanie.

Przed przystąpieniem do budowy modelu należy uważnie przeczytać poniższy opis montażu. [podobne: Przewozy bagażowe, beton architektoniczny, transport osobowy ]

  1. Wycinamy części według konturów druku. Otrzymamy w ten sposób pięć oddzielnych części: ściankę przednią modelu (karta Il), tarczę z tekstem objaśniającym, (karta III) oraz prowadnicę tłoka, tłok i korbowód (z karty l).
  2. Przygotowujemy jeszcze jedną — szóstą część, której nie narysowano w wycinance. Jest to ścianka tylna modelu, którą zrobimy z grubszej tektury (np. z tylnej ścianki bloku technicznego lub tektury o grubości około I mm). Z tektury tej wycinamy prostokąt o wymiarach mm. Wymiary te odpowiadają wymiarom ścianki przedniej modelu, lecz bez zakładek A, B i C.
  3. Zaginamy zakładki A, B i C, po uprzednim lekkim nacięciu scyzorykiem wzdłuż krawędzi- (zakładkę A na krawędzi pola czarnego, a zakładki B i C na krawędzi pól czerwonych). Po posmarowaniu klejem roślinnym zakładkę A przyklejamy do górnej krawędzi tektury ścianki tylnej, Uwaga: Przyklejamy na razie tylko zakładkę górną A, nie zaklejając jeszcze zakładek dolnych B i C.
  1. W dolnej części ścianki tylnej wycinamy według obrysu ścianki przedniej wycięcie, poniżej napisu „Kierunek obrotów”. Do ścianki tylnej przymocowana będzie tarcza z napisem objaśniającym i wałem korbowym. Aby wyznaczyć punkt przymocowania tarczy, należy cyrklem wykreślić środek „skrzyni korbowej” i w tym punkcie przekłuć otwór.
  2. Następnie przyklejamy prowadnicę tłoka (karta l). Prowadnica tłoka to jakby płaska szufladka, w której przesuwa się tłok. Prowadnicę przyklejamy do wewnętrznej strony ścianki przedniej. Obydwie zakładki prowadnicy D i E zaginamy wzdłuż linii czerwonych, lecz „na wierzch” w ten sposób, aby nie były całkowicie zaciśnięte, lecz tworzyły „szufladkę”. w ten sposób, aby dolna krawędź ciemnozielonego pola ułożyła się dokładnie na wysokości dolnej krawędzi cylindra. Przyciskamy książką sklejone części pozostawiając je aż do zupełnego wyschnięcia.Teraz przygotowujemy trzy ruchome części: tłok, korbowód i obrotową tarczę.Uwaga: Jeśli model ma być trwały, należy korbowód i tłok nakleić na cienkiej, lecz sztywnej tekturze.

 

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)