citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Silnik

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Niejednokrotnie przyczyną różnych stuków jest obluzowanie śrub mocujących do silnika prądnicę, rozrusznik lub filtr powietrza do gaźnika. Dlatego też przed uruchomieniem silnika trzeba sprawdzić zamocowanie osprzętu. Zbyt wczesny zapłon, niewłaściwie dobrane świece zapłonowe oraz paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej podczas pracy silnika ze zwiększonym obciążeniem powodują dzwoniące stuki o częstotliwości odpowiadającej zapłonom w silniku. Stuki te zanikają w miarę zwiększania prędkości obrotowej silnika lub zmniejszenia Obciążenia. Powodem ich jest detonacyjne spalanie paliwa w cylindrach. Po osłuchaniu silnika należy również zwrócić uwagę na sprzęgło. Brzęczenie lub nadmierny szum świadczą 0 niedomaganiach sprzęgła. Następnie trzeba zdjąć pokrywe wlewu oleju. Nadmierna ilość spalin wydobywających się z wlewu świadczy o przedostawaniu się spalin do skrzyni korbowej wskutek zużycia pierścieni tłokowych. Po osłuchaniu silnika należy wyłączyć zapłon i po chwili ponownie uruchomić silnik, porównując łatwość jego uruchamiania w stanie zimnym i nagrzanym. Przy okazji uruchamiania silnika sprawdza się pracę rozrusznika, którego kółko zębate powinno zazębiać się i wyzębiać bez zgrzytów. Szybkie uruchomienie silnika świadczy również o dobrym stanie akumulatora. Podczas nagrzewania silnika można również sprawdzić działanie automatycznie sterowanej przesłony wzbogacającej mieszankę w gaźniku. W miarę nagrzewania się silnika dźwignia zębata przesłony powinna unosić się do góry (po nacisku na pedał przyspieszenia) W związku czym prędkość obrotowa silnika będzie malała. [hasła pokrewne: citroen warszawa, citroen, citroen serwis warszawa ] O stanie silnika można również wnioskować na podstawie wyglądu świecy zapłonowej. Pracująca w normalnych warunkach świeca ma barwę brunatną lub rdzawo-brunatną. Świeca może być pokryta suchym sproszkowanym osadem wskutek stosowania czteroetylku ołowiu jako dodatku antydetonacyjnego do paliwa. Zespół napędowy. Podczas oględzin zespołu napędowego (skrzynki biegów i przekładni głównej) przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy nie ma widocznych pęknięć lub wykruszeń obudowy oraz wycieków oleju. W razie stwierdzenia wycieku oleju z obudowy zespołu napędowego, miejsce przecieku należy Wytrzeć do sucha. Umożliwi to po jeździe próbnej sprawdzenie intensywności wycieku. Spód nadwozia i zawieszenie. Samochód należy dokładnie obejrzeć od spodu, zwłaszcza jeżeli spód nadwozia jest Świeżo malowany. Blacha popękana, zgięta, ze śladami spawania, łatanie lub prostowanie świadczą o tym, że samochód miał poważny wypadek. Obniża to w duŻym stopniu wartość samochodu. Przy okazji należy również sprawdzić stan blach od spodu nadwozia.

 

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)