citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Skrzynka biegów i przekładnia główna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW są wyposażone w mechaniczną, czterobiegową skrzynkę biegów zblokowaną z przekładnią główną. W zależności od wykonania zsynchronizowane są biegi II, III i IV lub wszystkie biegi jazdy do przodu. Koła ze skośnymi zębami, stale zazębione, zapewniają cichą pracę przekładni. Wsteczny bieg włącza się przez przesunięcie koła przesuwnego z zębami ostymi. Koło przenosi napęd z wałka pośredniego na główny, powodując zmianę kierunku obrotów. Skrzynka biegów ma następujące przełożenia:

— bieg I – 3,80

— bieg IV – 0,89

— bieg II 2,06

— bieg wsteczny 3,61

— bieg 111 . 1,26

— przekładnia główna 4,375

Do sierpnia 1966 r. przełożenie III biegu wynosiło 1,31. Zmiana przełożenia III biegu umożliwiła zwiększenie prędkości na tym biegu do 90+100 km/h, co jest szczególnie istotne podczas wyprzedzania. Skrzynka biegów i przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się we wspólnej obudowie. Mają jeden wspólny otwór wlewowy i dwa oddzielne otwory do spuszczania zużytego oleju. W otwór wlewowy, a jednocześnie kontrolny jest wkręcony korek, który należy odkręcić kluczem fajkowym trzpieniowym sześciokątnym 17 mm. Przez otwór ten wlewa się 2,5 1 oleju hipoidalnego (całkowita pojemność skrzynki biegów i przekładni głównej wynosi 31 o lepkości SAE 90 zamiennikiem jest olej krajowy Hipol 15. W razie eksploatacji samochodu w zimie, gdy temperatura spada poniżej —25 0 . Wytwórnią zaleca olej hipoidalny o lepkości SAE 80 (zamiennikiem jest olej krajowy Hipol 10). [podobne: Renault Katowice, renault megane, serwis renault warszawa ] Olej w skrzynce biegów i przekładni głównej należy wymieniać co 50 000 km. Natomiast co 10 000 km należy sprawdzać poziom oleju, który powinien sięgać do krawędzi otworu wlewowego. Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy zespół napędowy jest dobrze nagrzany, co znacznie ułatwia i przyspiesza spłynięcie oleju. Dwa korki spustowe odkręca się kluczem fajkowym trzpieniowym sześciokątnym 17 mm. Z korków spustowych trzeba usunąć wszelkie zanieczyszczenia. Do wymiany oleju samochód powinien być ustawiony na kanale lub na podnośniku. Ze względu na trudny dostęp olej powinien być wlewany z dystrybutora specjalną pompką do oleju lub dużą gumową gruszką zakończoną końcówką z tworzywa sztucznego. Otwór jest jednocześnie otworem kontrolnym i dlatego wlewając pomału olej należy uważać na moment, gdy zacznie się on przelewać, co oznacza, że obudowa skrzynki biegów i przekładni głównej zostały napełnione całkowicie świeżym olejem. Po napełnieniu obudowy korek należy silnie dokręcić.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)