Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Sprzęgło

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W celu zwiększenia naciągu paska klinowego należy zmniejszyć liczbę podkładek między tarczami koła pasowego, co spowoduje ich zbliżenie, a tym samym zwiększenie średnicy, na której pasek pracuje. Nadmiar podkładek należy przełożyć pod nakrętkę. Chcąc zmniejszyć naciąg paska klinowego, trzeba zwiększyć liczbę podkładek między tarczami koła pasowego. DO wymiany paska klinowego, który należy zawsze wozić ze sobą (o wymiarach 9,1 lub 9,5 X 900 mm), konieczne jest również rozebranie koła pasowego prądnicy oraz odkręcenie trzech śrub i zdjęcie osłony dolnego koła pasowego. Nowy pasek klinowy musi dopasować się do kół, w związku z czym po przejechaniu 100 km należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować jego naciąg w sposób omówiony poprzednio.

Samochody VW są wyposażone w typowe sprzęgła cierne. Sprzęgła .tego typu są włączane samoczynnie pod działaniem własnych sprężyn. Wyłączenie ich następuje po naciśnięciu pedału sprzęgła i utrzymywaniu go w takiej pozycji. Dlatego też w miarę zużywania się okładzin ciernych sprzęgła jego mechanizm uruchamiający może włączyć sprzęgło przedwcześnie. Typowym objawem tego rodzaju niedomagania jest tzw. „ciągnięcie” sprzęgła, polegające na tym, że nawet w przypadku zupełnego wyłączenia sprzęgła nie odłącza ono całkowicie silnika od skrzynki biegów. Im bardziej więc będą zużywały się okładziny cierne sprzęgła, tym głębiej będzie osiadała tarcza dociskowa w kierunku koła zamachowego, co będzie powodowało uruchamianie mechanizmu wyłączającego. [podobne: niszczarki HSM, wynajem busów, szamba ekologiczne ] Po przebiegu pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km należy sprawdzić wielkość jałowego skoku pedału sprzęgła, który powinien mieścić się w granicach od 10 do 20 mm. Jeżeli skok jałowy pedału sprzęgła jest mniejszy niż 10 mm lub większy niż 20 mm, należy przeprowadzić regulację. W tym celu trzeba zluzować przeciwnakrętkę na końcu cięgła wyciskowego, a następnie obracając nakrętkę regulacyjną ustawić właściwy luz pedału sprzęgła. Po zakończeniu regulacji dokręcić przeciwnakrętkę i posmarować smarem stałym STP końcówkę cięgła. W razie demontażu sprzęgła łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego należy napełnić 10 g smaru STP. Prawidłowe ustawienie luzu pedału sprzęgła jest bardzo istotne, gdyż może ono mieć wpływ na zmianę biegów. Jak wykazuje praktyka, zdarzają się przypadki, gdy zbyt mały luz pedału sprzęgła ujemnie wpływa na włączanie poszczególnych biegów i szybkie zużycie synchronizatorów. Prawidłowo ustawiony luz pedału sprzęgła musi zapewniać nienaganną pracę zespołu napędowego. Można to sprawdzić praktycznie podczas jazdy. Przyspieszając z pierwszego biegu na drugi przy prędkości 20 km/h, z drugiego na trzeci przy prędkości 30 km/h, a z trzeciego na czwarty przy prędkości 40 km/h sprzęgło powinno się włączać płynnie, szybko i bez jakichkolwiek – zgrzytów. To samo dotyczy zwalniania, gdy przy prędkości ok. 6 km/h zmienia się bieg z drugiego na pierwszy.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)