citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Świece zapłonowe

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W niektórych samochodach, np. SYRENA, TRABANT, stosuje się dla każdej świecy oddzielną cewkę zapłonową i oddzielny przerywacz. W innych samochodach (wieL0 cylindrowych) jest tylko jedna cewka zapłonowa, jeden przerywacz i urządzenie do rozdzielania iskry na kolejne świece, zwane rozdzielaczem zapłonu. Prąd elektryczny wysokiego napięcia z cewki, zapłonowej przechodzi na wirujący palec rozdzielacza. W czasie obrotów koniec palca przekazuje iskrę na nieruchome styki przewodów świec poszczególnych cylindrów. Przerywacz prądu oraz rozdzielacz zapłonu wbudowane są w jednym urządzeniu zwanym aparatem zapłonowym. Aparat zapłonowy ma jeszcze samoczynnie działający regulator momentu zapłonu. W samochodzie FIAT 126P silnik ma tylko dwa cylindry i dwie świece zapłonowe. W kopułce aparatu zapłonowego umieszczone są styki (końcówki). Prąd wysokiego napięcia przepływa przewodem do palca rozdzielacza. Palec jest w danym momencie obrócony w stronę styku, a więc iskra elektryczna przez przewód przepłynie do świecy zapłonowej. Na obracającym się wałku palca rozdzielacza osadzona jest krzywka przerywacza i odśrodkowy regulator przyspieszenia zapłonu. Wałek aparatu zapłonowego napędzany jest przez koło zębate. Koło zębate aparatu zapłonowego napędzane jest przez ślimak na wałku rozrządu. Przez przewód w rurce prąd wysokiego napięcia przepływa do świecy zapłonowej wkręconej w głowicy silnika. Znając opisy budowy części z poprzednich rozdziałów, przypomnijmy przeznaczenie poszczególnych mechanizmów. Prądnica 1 służy do wytwarzania energii elektrycznej. Na osi prądnicy osadzona jest turbina dmuchawy chłodząca silnik. Pompa benzyny zasysa benzynę ze zbiornika i dostarcza do gaźnika. W obudowie znajduje się filtr oczyszczający powietrze zassane do silnika. Zawór otwiera się w chwili zassania do wnętrza cylindra świeżej mieszanki. Cylinder ma widoczne na rysunku żeberka, pomiędzy którymi przepływa powietrze chłodzące silnik. W cylindrze przesuwa się pionowo tłok naciskający na korbowód. Dolna część korbowodu obejmuje czop korby wału korbowego. W misce olejowej znajduje się olej smarujący cały silnik. [Zobacz tez: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)