Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Tylne zawieszenie i amortyzatory

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Tylne zawieszenie jest niezależne, most napędowy wahliwy i wahacze wzdłużne. Resorowanie na poprzecznych okrągłych drążkach skrętnych i amortyzatorach teleskopowych. Od sierpnia 1966 r. w modelach VW 1300 i VW 1500 wprowadzono drążek wyrównawczy w tylnym zawieszeniu, aby zmniejszyć przechył pojazdu na zakręcie. W związku z tym zastosowano bardziej elastyczne drążki skrętne. Zmieniono średnicę drążka skretnego na 21 mm. Rozstaw kół tylnej osi zwiększono 0 58 mm, do 1380 mm. Łożyska tylnych kół są smarowane olejem znajdującym się w skrzynce biegów i przekładni głównej. Tylko w samochodach VW z automatyczną skrzynką biegów i w nowszych samochodach z wahaczami skośnymi konieczne jest smarowanie łożysk tylnych kół w takich samych okresach, jak przednich kół. W przypadku uszkodzenia gumowej osłony przegubu tylnej osi następuje wyciek oleju, wskutek czego może nastąpić uszkodzenie zespołu napędowego. Gumową osłonę należy bezwzględnie wymienić, a ubytek oleju uzupełnić. Oryginalna osłona stanowi zamknięty pierścień i założenie jej wymaga częściowego demontażu tylnej osi. Demontażu można uniknąć, zakładając osłonę przeciętą wzdłużnie i skręcaną śrubami z nakrętkami. [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, skoki spadochronowe, wynajem samochodów ] Osłony takie sprzedawane są jako części zamienne. Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne głady wycieku płynu Świadczą o uszkodzeniu, wskutek czego amortyzator, nie tłumi drgań lub tłumi je w nieznacznym stopniu. Następnie, naciskając kolejno na błotniki, należy rozkołysać nadwozie nad każdym kołem. Sprawny amortyzator powinien stłumić rozkołysanie nadwozia po dwóch, a najwyżej trzech wahnięciach.

Amortyzatory w samochodach VW są nierozbieralne i w związku z tym nie są przewidziane do regeneracji. Wprawdzie niektóre warsztaty rzemieślnicze przeprowadzają regenerację tych amortyzatorów, ale praktyka wykazała, że jest to zabieg mało skuteczny i nieopłacalny, gdyż amortyzatory po regeneracji nie wytrzymują zwykle większego przebiegu niż 5000 km. Uszkodzone lub zużyte amortyzatory należy wymieniać na nowe. W samochodach produkowanych przed sierpniem – 1965 r. wymontowanie amortyzatorów nie jest zbyt trudne. Należy jednak przedtem zdjąć koła. gruby i nakrętki amortyzatorów przedniego zawieszenia odkręca się kluczem 17 mm. Do odkręcenia nakrętek mocowania amortyzatorów w tylnym zawieszeniu potrzebny jest jeszcze klucz 19 mm. W samochodach produkowanych od sierpnia 1965 r. wymontowanie amortyzatorów jest trudniejsze, a także potrzebny jest klucz specjalny SW 42. Czynność tę należy więc powierzyć stacji obsługi.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)