citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Ustawianie świateł reflektorów

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Po naciśnięciu na przycisk prąd dopływa do elektromagnesu, który jest sprzężony z przerywaczem, i wprawia w drgania membranę. Prąd doprowadzany jest przewodem, znajdującym się w rurze kolumny kierownicy, do węglowych styków ślizgowych w piaście koła kierownicy. W samochodach o podwoziach od nr 2 533 000 (połowa 1959 r.) do nr 4 010 095 (połowa 1961 r.) może się zdarzyć, że sygnał zacznie działać, gdy jednym kluczykiem włączy się rozrusznik, a drugi kluczyk (połączony metalowym kółkiem wisiorka) dotknie do kolumny kierownicy. Zaleca się w takim przypadku przewód z zacisku przełączyć do zacisku, jak jest w późniejszych modelach. Jednocześnie należy wymienić bezpiecznik 8 A w odgałęzieniu zacisku na bezpiecznik 16 A. Od podwozia nr 4 010 095 (połowa 1961 r.) połączenie zasilania tak zmieniono, że sygnał może działać dopiero po włączeniu zapłonu. Jeżeli sygnał działa bez przerwy, należy wyjąć bezpiecznik, a następnie odłączyć pod błotnikiem przewód doprowadzający prąd do sygnału. Przed ruszeniem w dalszą drogę trzeba założyć z powrotem bezpiecznik. Gdy sygnał działa nieprawidłowo, trzeba najpierw sprawdzić, czy nie ma usterki w zasilaniu przed bezpiecznikiem, a następnie na odcinku między bezpiecznikiem a sygnałem. Przyczyną mogą być zwarcia, silnie skorodowane zaciski lub zanieczyszczone węglowe styki Ślizgowe. Aby wymienić styki, trzeba zdjąć półpierścień lub przycisk płytkowy. Niekiedy trzeba wyregulować odstęp styków przerywacza sygnału. Jeżeli jednak przez pokręcanie Śruby regulacyjnej nie uzyskuje się czystego tonu, sygnał trzeba wymienić. W celu zdjęcia sygnału trzeba odkręcić nakrętkę wspornika kluczem płaskim 13 mm. [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, wymiana opon Warszawa, opony do wózków widłowych ]

Po przebiegu każdych 10 000 km, a także po wypadku, wskutek którego mogła być zmieniona pozycja reflektorów, należy sprawdzić ustawienie świateł drogowych i mijania. Do dokładnego ustawiania świateł służą specjalne przyrządy optyczne w stacjach obsługi. Jednak z dostateczną dokładnością może to również zrobić sam użytkownik samochodu. Do regulacji reflektorów samochód z prawidłowo napompowanym ogumieniem należy ustawić Wieczorem na równej poziomej płaszczyźnie w odległości 5 m od jasnej ściany lub rozpiętego na ścianie ekranu kontrolnego. Na ekranie należy wykreślić dwa krzyże i połączyć je linią poziomą, jak na rysunku 2.107. Podczas sprawdzania i regulacji Świateł tylne siedzenie samochodu powinno być obciążone ciężarem 70 kG (lub jednym pasażerem). Swiatła drogowe ustawione są prawidłowo, gdy Środek snopu światła pada dokładnie na środek krzyża na ekranie. Swiatła mijania są asymetryczne, w związku z czym ustawienie ich jest prawidłowe, gdy granica Światła i cienia biegnie od lewego krzyża w lewo wzdłuż linii łączącej oba krzyże, a w prawo przebiega skośnie do góry.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)