citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Wyposażenie elektryczne

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Ustalając zawczasu trasę przejazdu należy wybierać drogi o mniejszym nasileniu ruchu. Należy unikać również dróg o nieutwardzonej i nierównej nawierzchni, gdyż na takich drogach wskutek nierównomiernego napięcia linki holowniczej zawsze istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia elementów połączonych z nadwoziem lub samego nadwozia. Kierowcy obu pojazdów powinni ustalić sposób porozumiewania się podczas jazdy i zatrzymywania się. Kierowca samochodu holującego powinien wcześniej niż normalnie sygnalizować swój manewr, co ułatwi orientację kierowcom innych pojazdów oraz kierowcy pojazdu holowanego, który powinien również uprzedzić jadących z tyłu o zamierzonej zmianie kierunku jazdy lub zatrzymaniu się. Nawet przy dobrej widoczności podczas dnia wskazane jest włączenie świateł mijania przez pojazd holujący, co zwróci uwagę innych kierowców i przechodniów. Jeżeli trasa przejazdu nie jest długa i nie grozi to wyczerpaniem akumulatora, można również włączyć światła mijania w samochodzie holowanym. Podczas ruszania z miejsca, przyspieszania i zmiany biegów kierowca pojazdu holującego musi bardzo umiejętnie operować pedałem sprzęgła, aby linka była stale jednakowo napięta. Również kierowca samochodu holowanego powinien dbać o to, aby linka nawet chwilowo nie zwisała swobodnie. Do holowania nadaje się najlepiej linka z tworzywa sztucznego ze względu na swą elastyczność. [hasła pokrewne: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ] Gdy do holowania używa się dwóch linek pracujących jednocześnie, nie powinny być one mocowane równolegle. Linki muszą być zamocowane na krzyż — lewy zaczep przodu samochodu holowanego powinien być połączony z prawym zaczepem tyłu samochodu holującego i odwrotnie. Samochód z niesprawnym układem kierowniczym lub uszkodzonym przednim zawieszeniem (np. po wypadku) nie nadaje się do holowania. Taki samochód należy przewozić przy użyciu specjalnego wózka, podstawionego pod przednią oś. Elementy przedniego zawieszenia powinny być odpowiednio mocno przymocowane do wózka. Najlepiej, gdy transportem uszkodzonego samochodu zajmuje się wyspecjalizowana Pomoc Drogowa PZMot.

Do sierpnia 1967 r. samochody VW były wyposażone w instalację elektryczną o napięciu 6 V. Od sierpnia 1967 r. w samochodach VW 1300 i VW 1500 zastosowano instalację o napięciu 12 V i w związku z tym samochody te wyposażono w wiele odmiennych urządzeń elektrycznych. Samochody VW mają instalację jednoprzewodową, tzn. że każdy obwód instalacji ma tylko jeden przewód łączący go z zaciskiem źródła prądu. Zadanie drugiego przewodu spełnia stalowe nadwozie samochodu, czyli tzw. masa. Do masy podłączone są końce obwodów oraz drugi zacisk Źródła prądu. Biegunowość masy jest ujemna. Z masą połączony jest ujemny czop biegunowy akumulatora, ujemny zacisk prądnicy oraz zaciski innych urządzeń elektrycznych.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)