citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Zabezpieczenia mechaniczne

Posted in Uncategorized  by admin
August 19th, 2016

Wyłącznik urządzenia musi być jednak umieszczony na zewnątrz samochodu (w zderzaku, pod progiem, pod błotnikiem) lub najlepiej w przedziale silnika (nie należy jednak wówczas instalować wyłącznika). Jakkolwiek samochody VW są dobrze zabezpieczone fabrycznie, to oprócz zabezpieczeń typu elektrycznego można stosować jednocześnie zabezpieczenia typu mechanicznego. Zabezpieczenia te są mało estetyczne oraz nieco bardziej kłopotliwe w użyciu i dlatego stosowanie ich zaleca się przede wszystkim w przypadku dłuższego postoju samochodu a głównie wówczas, gdy samochód garażuje w nocy na ulicy. Są to zabezpieczenia niejako jawne, gdyż łatwo je zauważyć przez okno samochodu, a skuteczność ich zależy niemal wyłącznie od jakości zamka lub kłódki. Zabezpieczenia te w zasadzie spełniają podobną rolę jak zamknięty garaż. Produkcję tego typu urządzeń już rozpoczęto w Polsce, jakkolwiek jest ich w sprzedaży jeszcze niewiele. Pierwsze z nich, polegające na unieruchomieniu pedału sprzęgła i ograniczeniu ruchów kierownicą, rozpoczęto produkować w W. Brytanii pod nazwą KROKLOK. Urządzenie to, zaopatrzone w zamek typu YALE, może być zastosowane do każdego samochodu, dzięki regulacji na dowolną odległość między pedałem sprzęgła a kołem kierownicy. Wykonanie takiego zabezpieczenia jest dość kłopotliwe.  [przypisy: Transport Warszawa, Firma transportowa, cargo transport ] Jego konstrukcję można uprościć, zastępując zamek kłódką, a część górną i dolną wykonać z dwóch oddzielnych kawałków stalowego płaskownika (o wymiarach mm). Można do tego celu również użyć ceownika, a także pręta o przekroju sześciokąta, kwadratu lub okrągłego o Średnicy ok. 15 mm. Pręty lub płaskowniki należy z jednej strony wygiąć pod kątem 1800, a z drugiej wywiercić otwory, które posłużą do założenia kłódki. Należy jednak zwrócić uwagę, aby kłódka miała małe ucho, gdyż w przeciwnym razie umożliwiłoby to rozsunięcie części górnej i dolnej, które powinny być połączone dość sztywno. Są zabezpieczenia jeszcze prostsze. Nie trzeba nic dopasowywać, spawać lub wiercić. Wystarczy kawałek dobrego, stalowego łańcucha, którym można połączyć pedał sprzęgła z kołem kierownicy lub dźwignię zmiany biegów (po włączeniu I biegu) z pedałem sprzęgła. Końcowe ogniwa łańcucha zamyka się kłódką. Jest to zabezpieczenie mniej estetyczne, ale równie skuteczne jak inne.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)