citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Zanieczyszczona świeca

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jeżeli świeca zanieczyszczona jest czarnym suchym osadem, wskazuje to na niezupełne spalanie cząsteczek paliwa. Przyczyny tego zjawiska mogą być następujące:

— zbyt niskie ciśnienie w cylindrze pod koniec suwu sprężania, nieszczelność zaworów lub nadmierny luz zaworu wydechowego,

— nadmierna przepustowość głównej dyszy paliwa, wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, niewłaściwa regulacja biegu jałowego lub niewyłączanie się urządzenia wzbogacającego,

— zbyt mały odstęp między elektrodami świecy zapłonowej, opóźniony zapłon, zbyt mała odległość między stykami przerywacza, nieprawidłowe działanie styku ruchomego, uszkodzenie kondensatora lub przewodu wysokiego napięcia,

— zanieczyszczenie filtru powietrza, wskutek czego utrudniony jest dopływ powietrza do gaźnika,

— wolna jazda i częste zatrzymywanie się, gwałtowne naciskanie i zwalnianie pedału przyspieszenia.

Jeżeli świeca zapłonowa pokryta jest czarnym tłustym osadem który jest wytwarzany przez częściowo przyczyny mogą być następujące:

— nadmierne zużycie gładzi cylindra, zużycie pierścieni tłokowych, zapieczenie pierścieni lub pęknięcie pierścienia zgarniającego, niewłaściwe ustawienie kątów otwarcia i zamknięcia zaworów ssących, opóźniony zapłon, [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, wymiana opon Warszawa, opony do wózków widłowych ]

— zbyt mały odstęp między elektrodami świecy, zbyt gruba podkładka uszczelniająca,

— nieprawidłowe smarowanie, zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej,

— długotrwała praca silnika na biegu jałowym, zbyt częste zatrzymywanie się i ruszanie.

Jeżeli na izolatorze Świecy są ślady nadtopienia i perełki, a elektrody są wypalone, przyczyny mogą byc następujące:

— zbyt wysokie ciśnienie w cylindrze pod koniec suwu sprężania, zanieczyszczenie komory sprężania nagarem, uszkodzenie uszczelki podgłowicowej, niedostateczne chłodzenie, zanieczyszczenie tłumika wydechu, stosowanie paliwa o zbyt niskiej liczbie oktano,

— za mała przepustowość dyszy głównej paliwa, za duży wolny przelot gardzieli powietrza, niedostateczny dopływ paliwa, nieszczelność rury ssącej, brak wkładu w filtrze powietrza, zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika, niedomagania układu smarowania, zbyt niski poziom oleju w misce olejowej, rozcieńczenie oleju paliwem, niedostateczne własności smarne oleju,

— zbyt wczesny zapłon, nadpalone styki przerywacza, zbyt duży odstęp między elektrodami świecy, brak uszczelki świecy, nieszczelność lub uszkodzenie izolatora świecy,

— przeciążenie silnika, długotrwała jazda na niskich biegach z dużą prędkością obrotową, jazda w trudnych warunkach terenowych.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)