citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Zużycie opon

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Oprócz utrzymywania zalecanego ciśnienia i prawidłowej jazdy, w celu zwiększenia przebiegu opon należy:

— co kilka dni sprawdzać, czy opony nie mają uszkodzeń i usuwać wszystkie obce ciała, które w nich utkwiły,

— chronić ogumienie przed zetknięciem się z paliwem, olejem lub smarem,

— unikać długotrwałego naświetlania ogumienia promieniami słońca,

— zgubione nakrętki zaworów natychmiast zastąpić nowymi, aby uchronić zawory przed zanieczyszczeniem. [przypisy: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ]

Nierównomierne zużycie opon świadczy o nieprawidłowym ustawieniu kół lub ich niewyważeniu. Po zauważeniu tej usterki należy niezwłocznie zwrócić się do autoryzowanej stacji obsługi. Gdy wysokość rzeźby bieżnika zbliża się do 1 mm, oponę należy bezwzględnie wymienić, gdyż nie zapewnia ona odpowiedniej przyczepności do nawierzchni. Ogumienie jednej pary kół musi mieć przy tym- jednakową rzeźbę i wysokość bieżnika. Wytwórnia VW zaleca stosowanie opon promieniowych. Odznaczają się one dużą wytrzymałością, dobrymi własnościami przeciwślizgowymi, dobrze trzymają się drogi na zakrętach, mają mały opór toczenia i krótką drogę hamowania. Bezdętkowe opony promieniowe powinny być używane do samochodów VW tylko w połączeniu z seryjnymi obręczami o szczególnie bezpiecznej budowie (tzw. typ. Hump). Jedyną wadą opon. promieniowych jest nieco większa hałaśliwość, niż opon zwykłych podczas wolnej jazdy na twardej nawierzchni. Opony bezdętkowe stosowane do samochodów VW są bardzo. trwałe i rzadko ulegają uszkodzeniom, niemniej jednak zdarzają się przypadki przebicia opony. Trzeba ją wówczas oddać do naprawy w warsztacie wulkanizacyjnym. Kiedy jednak przebicie zdarzy się w podróży, zwłaszcza za granicą, kierowca musi sobie często radzić sam, aby dojechać do stacji obsługi lub warsztatu naprawczego albo też nawet do granicy. Dlatego też wyruszając w dłuższą podróż warto zaopatrzyć się w zestaw do doraźnej naprawy opon. Jest kilka sposobów doraźnej naprawy ogumienia bezdętkowego: Nie zaleca się jednak takich sposobów naprawy, do której trzeba zdjąć oponę z koła. Kłopotliwe jest bowiem później napompowanie opony ręczną pompką, gdyż oponę trzeba ściskać sznurem lub drutem, aby przylegała ściśle obrzeżami do obręczy koła. Oponę bezdętkową można naprawić bez zdejmowania jej z koła i nawet bez zmniejszania w niej ciśnienia. Do naprawy potrzebny jest zestaw naprawczy składający się z szydła, nacinaka, rozwiertaka, sznura gumowego, grzybków gumowych, tuby z pastą i butelki z płynem wulkanizującym.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)