Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Zużycie paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Zużycie paliwa wg DIN 70030 wynosi dla samochodu VW z silnikiem 1200 — 7,5 1/100 km, z silnikiem 1300 — 8,5 1/100 km, z silnikiem 1500 — 8,8 1/100 km. Wytwórnia VW zaleca stosować do silników 1200 i 1300 paliwo o liczbie oktanowej 87, a do silnika 1500 — o liczbie oktanowej 91. W związku z tym w Polsce należy do wszystkich omawianych silników stosować benzynę żółtą o LO 94. Niektórzy użytkownicy samochodów VW (ze względów oszczędnościowych) stosują benzynę niebieską. Być może kierują się stosunkowo niskim stopniem sprężania w silnikach VW. Trzeba jednak pamietać, że stopień sprężania jest jednym z czynników określających liczbe oktanową paliwa, lecz nie jedynym. Stosowanie zaś paliwa tańszego o niższej liczbie oktanowej niż zaleca to Wytwórnia VAAT, stanowi tylko pozorną oszczędność, gdyż wpływa na pogorszenie osiągów samochodu i przyspieszone zużycie jego silnika. Samochody VW są dość ekonomiczne pod względem zużycia paliwa, szczególnie podczas jazdy poza miastem. Zużycie paliwa, jak W każdym samochodzie, zależy od wielu czynników. Na przykład podczas jazdy w mieście na krótkich odcinkach w okresie mrozów zużycie paliwa wzrasta nawet 0 500/0. Nawet w okresie letnim jazda w dużym ruchu ulicznym przy częstym hamowaniu i przyspieszaniu powoduje znaczny wzrost zużycia paliwa. Oprócz tego wzrost zużycia paliwa powodują: zwiększenie obciążenia samochodu, jazda w terenie górzystym, bagaż na dachu, ciągnienie przyczepy, zbyt niskie ciśnienie w ogumieniu, jazda po drogach gruntowych lub pokrytych warstwą śniegu itp. Jednak jednym z najbardziej istotnych czynników jest prędkość jazdy. [hasła pokrewne: wynajem kontenerów, dystrybutor łożysk, wózki widłowe ] Im większa prędkość, tym większe zużycie paliwa, co ze względu na wzrastający gwałtownie opór powietrza uwidacznia się szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h.

Zużycie paliwa ustalone przy prędkości równej 3/4 max. prędkości samochodu obciążonego połową dopuszczalnego obciążenia, jadącego po równej prostej drodze bez wiatru plus 100/0 zmierzonego zużycia paliwa.

Podczas badań testowych samochodu VW 1300 przez AUTO MOTOR und SPORT uzyskano następujące wyniki:

jazda na autostradzie z prędkością 105 km/h — 9,8 1/100 km

—  jazda na autostradzie z prędkością 115 Wh — 11,1 1/100 km

— jazda na drodze III kl. z prędk. 60 km/h9,1 1/100 km

— jazda na drodze III kl. z prędk. 75 km/h    — 10,4 1/100 km

— jazda na krótkich odcinkach     —      1/100 km

— średnie zużycie paliwa podczas testu            9,6 1/100 km

Podczas badań testowych samochodu VW 1500 przez POPULAR MOTORING na przestrzeni 2000 mil uzyskano w różnych warunkach nąstępujące wyniki:

— jazda przy dużym ruchu ulicznym z prędkością 64 km/h — 8,1 IJ

/ 100 km jazda przy małym ruchu ulicznym z prędkością 80 km/ h — 7,7 1/100 km jazda na drodze I kl. z prędkością 80 km/h — 7,0 1/100 km

— jazda na drodze I kl. z prędkością 112 km/h — 9,2 1/100 km

— najmniejsze zużycie paliwa podczas jazdy z prędkością 80 km/h 6,3 1/100 km

— najmniejsze zużycie paliwa podczas jazdy w ruchu miejskim z prędkością 64 km/ h — 7,35 1/100 km

— Średnie zużycie paliwa podczas testu — 8,2 1/100 km

— średnie zużycie paliwa podczas jazdy na drodze I kl. ze średnią prędkością oraz bez gwałtownego przyspieszania i hamowania 7,1 1/100 km

Przytoczone tu dane umożliwiają ogólną orientację co do zużycia paliwa przez samochód będący w nienagannym stanie technicznym, w różnych warunkach drogowych i przy różnych prędkościach jazdy. Jeżeli użytkownik zaobserwuje, że w jego samochodzie zużycie paliwa wzrasta lub znacznie przekracza wartości podane na wykresach oraz w testach, a stan silnika nie budzi zastrzeżeń, trzeba sprawdzić przede wszystkim regulację zapłonu i gaźnika. Należy jednak przy tym pamiętać, że lepiej spalić 0,5 1/100 km benzyny więcej, niż jeżdzić na mieszance zbyt ubogiej, gdyż powoduje to pogorszenie osiągów i szybkie wypalanie się zaworów w silniku. Regulację zapłonu i gaźnika zaleca się powierzyć autoryzowanej stacji obsługi.

 

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)